Witold Kepinski - 12 november 2024

IBM is partner van Scuderia Ferrari HP voor Fan Engagement en Data Analytics

IBM kondigt aan dat het een meerjarige overeenkomst is aangegaan met Ferrari S.p.A. Vanaf 2025 wordt IBM de officiële partner voor Fan Engagement en Data Analytics van Scuderia Ferrari HP, het meest gerenommeerde Formule 1-team.

IBM is partner van Scuderia Ferrari HP voor Fan Engagement en Data Analytics image

Het partnerschap brengt twee iconische merken samen, beide gedreven door een passie voor innovatie en toewijding aan vooruitgang. IBM en Scuderia Ferrari HP gaan digitale ervaringen bedenken, ontwikkelen en leveren die racefans dichter dan ooit bij het raceteam brengen.

IBM en Scuderia Ferrari HP ontwikkelen samen een volledig vernieuwde mobiele app, die tijdens het seizoen van 2025 wordt gelanceerd. IBM zal hierbij zijn technologie en adviesexpertise inzetten om Ferrari's enorme hoeveelheid data te analyseren, zowel actueel als historisch. Deze gegevens worden omgezet in waardevolle inzichten, gepersonaliseerde content en innovatieve functies die de fanbeleving versterken. Daarnaast levert IBM geavanceerde technologie en data-gedreven oplossingen om snelheid en efficiëntie te vergroten.

"In de Formule 1 maken seconden het verschil, zowel op als buiten de baan. Scuderia Ferrari HP kan inzichten uit hun enorme hoeveelheid data alleen snel leveren dankzij de kracht van technologie," aldus Jonathan Adashek, Senior Vice President Marketing en Communicatie bij IBM. "Door de gepassioneerde fanbase, historische betekenis en de nieuwste innovatieve data- en analysetools samen te brengen, kan Scuderia Ferrari HP wereldwijd de betrokkenheid vergroten en tegelijkertijd zijn digitale activiteiten moderniseren en opschalen."

Fans

"We zijn trots om dit partnerschap met IBM aan te gaan, een van de meest prestigieuze bedrijven ter wereld op het gebied van technologie en advies," zei Lorenzo Giorgetti, Chief Racing Revenue Officer bij Ferrari. "Onze twee bedrijven delen waarden zoals het streven naar uitmuntendheid en de wens om altijd grenzen te verleggen in onze werkgebieden. We combineren onze technologie en vaardigheden om de hoogste kwaliteit en de meest baanbrekende technologie te bieden. IBM zoekt, net als Ferrari, getalenteerde mensen om hun team te versterken. Daardoor is IBM de perfecte partner om motorsportliefhebbers en onze loyale fans een nieuwe dimensie te bieden, vooral nu Formule 1 zo populair is bij jongeren. Dankzij de samenwerking met IBM kunnen we Scuderia Ferrari HP-fans ongekende ervaringen bieden, de deuren van de Scuderia openen voor de buitenwereld, en samen activaties ontwikkelen die waarde creëren voor beide merken."

Al meer dan 30 jaar werkt IBM samen met enkele van de meest iconische sportorganisaties, zoals Wimbledon, de US Open, het Masters Tournament en ESPN Fantasy Football. IBM moderniseert samen met deze organisaties hun digitale infrastructuur en brengt deze prestigieuze evenementen tot leven voor miljoenen fans wereldwijd. Deze samenwerkingen maken gebruik van dezelfde data- en analysetechnologie die ook door IBM-klanten in diverse sectoren wordt toegepast, om klantbelevingen te verbeteren, de productiviteit van medewerkers te verhogen en meer geïnformeerde, data-gedreven zakelijke beslissingen te nemen.


Lenovo Channel Campagne vierkant Fundaments BW 31-10-2024 tm 15-11-2024
Lenovo Channel Campagne liggend

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!