Declaratiesoftware SRXP en International Card Services introduceren creditcarddeclaratie app

SRXP Mobile Expense Reporting, leverancier van declaratiesoftware, en International Card Services (ICS), uitgever van MasterCard en Visa creditcards in Nederland, zijn een samenwerking aangegaan. Door het partnership is SRXP de eerste declaratie app in Nederland die zakelijke creditcarduitgaven digitaliseert en bonnen direct koppelt aan afschrijvingen ter verantwoording.
Door de samenwerking tussen ICS en SRXP kan nu voor het eerst het hele creditcardproces worden gedigitaliseerd. Met de SRXP app, beschikbaar op iOS, Android en Windows Phone, maakt de medewerker een foto van de bon direct nadat de betaling is gedaan. Vervolgens wordt de bon digitaal aan de creditcardafschrijving gekoppeld. Doordat ICS de gegevens levert, verschijnt alles automatisch in SRXP, wat de gebruiker veel tijd scheelt. Als alle creditcarduitgaven zijn verantwoord met een bon, wordt het rekeningoverzicht automatisch verstuurd naar de leidinggevende en vervolgens verwerkt in de financiële software. Deze oplossing geldt voor alle Corporate Cards van ICS.
Verantwoording
De creditcardfunctionaliteit levert veel voordelen op, voor zowel medewerkers als voor de financiële afdeling. Pieter Verbruggen, CEO van SRXP, licht toe: “SRXP en ICS signaleerden beiden de verantwoordingsproblemen die organisaties ondervinden. Met een zakelijke creditcard voelen medewerkers minder urgentie om bonnen te bewaren dan wanneer ze de rekening persoonlijk voorschieten. Daarom moet het zo eenvoudig mogelijk zijn om bonnen te bewaren. Door onze samenwerking met ICS kunnen we die oplossing nu bieden. SRXP biedt altijd inzicht in de status van elk rekeningoverzicht zodat de financiële afdeling direct de juiste mensen kan aansporen om de uitgaven te verantwoorden.”
Mike van der Voort, Manager Sales & Marketing Commercial Cards, vult aan: “Met onze zakelijke creditcards streven we naar betaalgemak voor medewerkers die kosten voor het werk moeten maken. Door de koppeling met SRXP is ook het daaropvolgende declaratieproces nu een stuk eenvoudiger en sneller geworden. Bijkomend groot voordeel is dat bedrijven hiermee gelijk voldoen aan de eisen die de Werkkostenregeling (WKR) hen oplegt. Hiermee strekt de ontzorging nu van betalen tot declareren en administreren.”
Impact bij Bugaboo
Ruim tien procent van de klanten van SRXP profiteert nu al van de samenwerking tussen beide partijen, waaronder het internationaal opererende Bugaboo. Rob van Dijk, financieel manager van Bugaboo, licht de impact van de nieuwe feature toe: “We hebben wereldwijd ruim honderd medewerkers met een business card, van salesvertegenwoordigers tot IT’ers en van engineers tot directieleden. Voorheen was de maandelijkse administratie van rekeningoverzicht en PDF’jes en het matchen erg arbeidsintensief, voor zowel medewerkers als de financiële afdeling. Met de dagelijkse, geautomatiseerde import van alle creditcardtransacties via SRXP heeft de financiële afdeling nu altijd inzicht, terwijl medewerkers enorm zijn geholpen bij het tijdig en volledig verwerken van hun uitgaven. We verwachten later dit jaar de creditcardintegratie bij onze Amerikaanse divisie te implementeren.“