Witold Kepinski - 28 november 2024

Hexagon opent vandaag Experience Center voor innovatie in de maakindustrie

De Manufacturing Intelligence-divisie van Hexagon opende onlangs haar eerste Europese Experience Center, gericht op het stimuleren van innovatie in de maakindustrie. Tijdens de opening in Eindhoven lanceert Hexagon twee nieuwe producten die in 2025 op de markt komen, de Etalon Lasertracer-NG en het meetsysteem ATS 800. De technologie van Hexagon wordt gebruikt bij de productie van 95 procent van alle auto’s, 90 procent van de vliegtuigen en 75 procent van de smartphones wereldwijd.

Hexagon opent vandaag Experience Center voor innovatie in de maakindustrie image

Het nieuwe Experience Center weerspiegelt Hexagon’s kernwaarden: innovatie, stabiliteit, relevantie en duurzaamheid. Het biedt bezoekers direct toegang tot nieuwe technologieën en deskundigen. “Met de opening van ons eerste Experience Center bieden we onze klanten de mogelijkheid om met eigen ogen te zien hoe ze kwaliteit kunnen optimaliseren en productiviteit kunnen verhogen,” aldus Jan Klingen, VP EMEA North bij Hexagon. “Dit realiseren we door data effectiever in te zetten in elke fase van hun productontwikkeling en productieprocessen.”

Innovatieve oplossingen

Hexagon lanceert vandaag de Etalon Lasertracer-NG, een meetinstrument dat de kalibratietijd van volumetrische machines verkort. Omdat het systeem metingen automatiseert elimineert het ook menselijke fouten, wat resulteert in hogere nauwkeurigheid. Dit biedt bedrijven een verbeterende efficiëntie en een sterkere concurrentiepositie. Ook demonstreert Hexagon de Leica Absolute Tracker ATS 800, een meetsysteem dat inspectietijden met 80 procent vermindert. Deze technologie stelt bedrijven in staat om productieprocessen te optimaliseren en te voldoen aan de kwaliteitseisen in de maakindustrie. “Hexagon’s oplossingen kunnen een breed scala aan uitdagingen in de maakindustrie helpen oplossen, of je nu producten ontwerpt, produceert of inspecteert, door processen in de hele productlevenscyclus te transformeren en de kwaliteit te verbeteren,” zegt Klingen.

Experience Center

Het centrum biedt preview-toegang met 400 vierkante meter aan innovatie in de maakindustrie, één-op-één interviews met industrie-experts, hands-on demonstraties van de nieuwste technologie en uitgebreide foto- en videomogelijkheden. Bezoekers kunnen een live-demonstratie bijwonen van de Red Bull Racing-auto van Max Verstappen (uit 2021), waarbij wordt uitgelegd hoe motorsporttechnologie de reguliere auto-industrie transformeert. Ook staat er een onthulling van nieuwe AI-gestuurde productietechnologieën op het programma. Het Hexagon Experience Center zal in de toekomst ook open staan om bezoekers te ontvangen en rond te leiden.

Lenovo Channel Campagne vierkant
Lenovo Channel Campagne liggend

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!