TeamViewer neemt DEX-beheerplatform 1E over
TeamViewer, speler in remote connectiviteit en digitale werkplekoplossingen, neemt de leverancier van Digital Employee Experience (DEX)-beheerplatforms 1E. TeamViewer betaalt 720 miljoen dollar voor het bedrijf.
TeamViewer wil met behulp van 1E een alles-in-één oplossing voor IT-operaties, endpointbeheer en het verbeteren van gebruikerservaringen creëren. De combinatie maakt het mogelijk om IT-problemen proactief te voorkomen en efficiënt op te lossen. Zo wil TeamViewer downtime en kosten minimaliseren en de digitale transformatie van organisaties versnellen.
Strategische voordelen en toekomstige groei
1E telt circa 300 medewerkers. Het bedrijf levert een platform dat realtime inzicht biedt in IT-omgevingen, problemen identificeert en automatisch oplost. Onder meer US Department of Veteran Affairs, HP, Roche en Nike zijn klant bij 1E. Het bedrijf realiseert een jaarlijkse terugkerende omzet van $77 miljoen, waarbij meer dan 99% van de inkomsten afkomstig zijn van enterprise-klanten.
Na afronding van de transactie treedt CEO Mark Banfield van 1E, toetreden tot TeamViewer’s Management Board als Chief Commercial Officer. Chief Marketing Officer Stephen Tarleton van 1E wordt benoemd tot Chief Marketing Officer van TeamViewer. Chief Product and Technology Officer Mei Dent richt zich op het waarborgen van de productstrategie en R&D.