Workday ziet potentieel in EMEA en intensiveert uitbreiding
Workday, leverancier van oplossingen om organisaties te helpen hun personeel en kapitaal te beheren, kondigt nieuw momentum aan in Europa, het Midden-Oosten en Afrika (EMEA). Met nieuwe kantoren, uitgebreide partnerschappen en innovatieve talentontwikkelingsprogramma's verstevigt Workday zijn positie als belangrijke partner voor EMEA-organisaties die navigeren door de toekomst van werk. In een wereld die wordt gekenmerkt door economische onzekerheid, snelle technologische veranderingen en toenemende concurrentie, moeten organisaties wendbaar en vooruitdenkend blijven zo meldt het bedrijf tijdens zijn Workday Rising EMEA event in Amsterdam.
Workday helpt organisaties in EMEA om uitdagingen om te zetten in kansen. Workday Illuminate, de volgende generatie van Workday AI, versnelt handmatige taken, helpt elke medewerker en transformeert uiteindelijk hele bedrijfsprocessen. Van het versterken van organisaties met AI-gedreven inzichten tot het stimuleren van een meer inclusief personeelsbestand, de investeringen van Workday in EMEA onderstrepen de visie van het bedrijf op de toekomst van werk.
Innovatie en groei in verschillende segmenten
Workday's toewijding aan innovatie is de drijvende kracht achter de groei bij klanten in alle sectoren en groottes, met name bij kleine en middelgrote ondernemingen (mkb). In totaal behoort meer dan 65% van de Workday-klanten in EMEA tot het mkb. Deze groeiende subset van het klantenbestand is in de afgelopen twaalf maanden versterkt door nieuwe klanten, waaronder Global Switch, Ayming, DSV Group (Deutscher Sparkassenverlag), en Mollie. “We hebben Workday al vrij vroeg in ons groeiproces ingezet, toen we ongeveer 600-700 medewerkers hadden”, zegt Andreas Hoeber, hoofd talenttechnologie, On. “Ons doel was om een systeem te hebben dat snel met ons bedrijf mee kon schalen. Nu, met Workday, hebben we het merendeel van onze processen geautomatiseerd, onze teamleden versterkt met AI-gestuurde oplossingen en één uniform systeem gecreëerd waar medewerkers gemakkelijk toegang hebben tot alles wat ze nodig hebben.” Workday is ook gegroeid met enkele van de grootste organisaties ter wereld en omvat nu meer dan 40% van de FTSE 100, 40% van de DAX 40 en 55% van de CAC 40 onder zijn meer dan 2.150 klanten met hoofdkantoor in Europa. Deze groei toont Workday's vermogen om organisaties van elke omvang te ondersteunen met schaalbare, innovatieve oplossingen.
Warschau
Om het groeiende klantenbestand te ondersteunen, intensiveert Workday zijn aanwezigheid in EMEA. Uitgebreide activiteiten in Warschau, Polen, evenals nieuwe kantoren in Zürich, Berlijn en Kopenhagen, positioneren Workday om klanten beter te bedienen in belangrijke markten in EMEA. Voortbouwend op het succes van het Customer Innovation Lab in Parijs, heeft Workday nieuwe labs gelanceerd in Zürich en Amsterdam. In deze inspirerende ruimtes kunnen klanten dringende zakelijke uitdagingen aanpakken, van het optimaliseren van toeleveringsketens tot het beheren van regelgevingsrisico's, terwijl ze de waarde van hun Workday-investeringen maximaliseren. “Bij Workday zien we een enorm potentieel in EMEA - een regio die bol staat van innovatie, talent en economische kansen”, zegt Angelique de-Vries Schipperijn (foto), president, EMEA, Workday. “Onze voortdurende investeringen hier weerspiegelen onze toewijding aan het helpen van organisaties om te gedijen in een steeds veranderend bedrijfslandschap. Of het nu is met geavanceerde technologie zoals Workday Illuminate of lokale expertise, we zijn gericht op het in staat stellen van onze klanten om zich aan te passen, te groeien en te slagen.”
Bouwen aan een bekwaam en inclusief personeelsbestand
Te midden van zijn ambitieuze expansie en voortdurende succes, zet Workday zich in om te investeren in lokaal talent en expertise. Workday's meer dan 2.000 werknemers in het EMEA-hoofdkantoor van de organisatie in Dublin krijgen bijvoorbeeld trajecten aangeboden naar volledig gefinancierde opleidingen voor afgestudeerden. Deze programma's, die worden aangeboden in samenwerking met de Technological University Dublin, omvatten vijf disciplines en rusten werknemers uit met de geavanceerde vaardigheden die nodig zijn om innovatie te stimuleren en uitzonderlijke klantenservice te leveren. Om op vaardigheden gebaseerde werving te ondersteunen en een divers, toekomstbestendig personeelsbestand te creëren, lanceert Workday begin 2025 zijn “Workday Returners” programma. Dit EMEA-programma maakt deel uit van Workday's wereldwijde Opportunity Onramps-initiatief en ondersteunt “terugkeerders in hun carrière” - waaronder ouders, verzorgers of of personen die een langere loopbaanonderbreking hebben genomen - bij hun terugkeer in het arbeidsproces en het inbrengen van hun waardevolle vaardigheden en ervaring. Regionale partners voor het programma zijn onder andere Women in Tech Forum en Career Returners.
Partnerschappen versterken
Gestimuleerd door innovatie en branche-expertise helpen Workday en zijn partners klanten zich aan te passen en te gedijen in een veranderende wereld. Dit wereldwijde ecosysteem is blijven groeien, met tal van aanbiedingen en partnerschappen die dit jaar zijn onthuld, waaronder:
- Een nieuw strategisch partnerschap met Salesforce, dat de twee meest gebruikte cloudplatforms in het bedrijfsleven samenbrengt om een nieuwe AI-serviceagent voor medewerkers te creëren en werk te transformeren.
- Een uitbreiding van het strategisch partnerschap met Kainos, dat de ontwikkeling en distributie van speciaal gebouwde apps voor Workday-klanten bevordert via Built on Workday.
- Een nieuw gezamenlijk serviceaanbod met BNB - “BNB Ignite” - ontworpen om middelgrote ondernemingen te helpen Workday binnen vier weken te implementeren.
Workday zal ook zijn partnerschap met Korn Ferry uitbreiden, een wereldwijd organisatieadviesbureau dat bekend staat om zijn expertise op het gebied van talent- en leiderschapsontwikkeling. Het partnerschap zal een eenduidige talenttaal bieden, waarmee organisaties hun recruitment-, performance management- en ontwikkelingsprocessen naadloos op elkaar kunnen afstemmen, zodat de talentstrategieën en -activiteiten van klanten hun volledige potentieel waarmaken. “Dit partnerschap gaat over meer dan alleen technologie; het gaat over organisaties in staat stellen een personeelsbestand op te bouwen dat klaar is voor de toekomst en dat zich kan aanpassen en gedijen in het licht van voortdurende verandering”, zegt Mathias Herzog, president, Korn Ferry Digital. “Samen zullen we de applicaties en expertise leveren zodat organisaties talentstrategieën kunnen optimaliseren, werknemerservaringen kunnen verbeteren en impactvolle bedrijfsresultaten kunnen behalen.” Workday's toewijding aan EMEA en het momentum in de regio zijn deze week volop te zien op Workday Rising EMEA in Amsterdam.