Cuccibu en DMCC Group bundelen krachten
Cuccibu, een speler op het gebied van data privacy, data security en QHSE kondigt een strategische samenwerking aan met DMCC Group, een compliance-specialist met een propositie in privacy en klantcontact. Na de overname van QSN (december 2022), is de strategische overname van DMCC Group de volgende stap in de groeistrategie.
Door de krachten te bundelen, creëren de bedrijven een diensten aanbod waarmee zowel publieke als commerciële klanten kunnen worden bediend. Tegelijkertijd biedt de samenwerking medewerkers meer kansen om zich te ontwikkelen en te specialiseren.
Gezamenlijke missie: Bouwen aan vertrouwen door in control te zijn én blijven
Cuccibu en DMCC delen een duidelijke visie: organisaties helpen regie te voeren over privacy, security, compliance en kwaliteitsdiensten zodat ze niet alleen voldoen aan wet- en regelgeving maar ook het vertrouwen van hun klanten behouden en duurzame groei realiseren. Wanneer een organisatie niet in control is dan is de kans op incidenten en datalekken groter. Dit leidt tot kwaliteitsproblemen, reputatieschade, verstoorde relaties en omzetverlies. De samenwerking tussen Cuccibu en DMCC stelt klanten in staat om met vertrouwen te opereren, kwaliteit te leveren en een betrouwbare partner te zijn. Daarnaast krijgen medewerkers de kans om zich verder te ontwikkelen binnen een groter netwerk en met meer mogelijkheden om hun expertise te verbreden.
“Onze klanten hebben steeds meer behoefte aan geïntegreerde oplossingen,” zegt Wouter van Bockel, CEO van Cuccibu. “Met deze samenwerking kunnen we hen een breder en dieper dienstenaanbod bieden, van compliance in klantcontact tot geïntegreerde privacy- en security-oplossingen. Dankzij onze gedeelde expertise kunnen we innovatiever en efficiënter werken. Samen zorgen wij ervoor dat bedrijven in control zijn en blijven en zetten wij de standaard in vertrouwen, zodat organisaties duurzaam kunnen groeien en excelleren in een steeds complexere wereld.”
Een natuurlijke klik en wederzijdse versterking
De samenwerking tussen Cuccibu en DMCC voelt als een logische stap. “We weten wat DMCC te bieden heeft,” vervolgt Van Bockel. “Zowel in wat ze doen, als hoe ze dat doen. Ze helpen organisaties echt bij het behouden van klantvertrouwen. DMCC wordt door de grootste adverteerders van Nederland ingeschakeld om wekelijks hun verkoopgesprekken, verkoop aan de deur of andere klantcontacten te controleren. Hun praktische aanpak in privacy-compliance is een waardevolle aanvulling op ons portfolio. We zijn ervan overtuigd dat deze samenwerking onze bedrijven én onze klanten veel zal bieden.”
Arjen van Eeuwen, CEO van de DMCC Group, deelt dit enthousiasme: “Na 14 jaar zelfstandige groei is dit voor ons het juiste moment om ons aan te sluiten bij een organisatie die we zakelijk respecteren en ons kan helpen onze groeiambitie waar te maken. Samen kunnen we onze diensten verder ontwikkelen en uitbreiden. Het was voor ons cruciaal dat deze samenwerking goed zou zijn voor zowel onze klanten als onze medewerkers, en dat is gelukt.” De dienstverlening is complementair aldus Van Eeuwen: “Cuccibu is een specialist in security en privacy. Terwijl security buiten ons werkveld valt, richten we ons op andere klanten binnen privacy. Onze diensten in klantcontact-compliance en kwaliteit versterken op waardevolle wijze hun portfolio.”
Gefaseerde integratie
De directie van DMCC blijft actief betrokken bij de nieuwe constellatie en blijft de dagelijkse leiding verzorgen, wat zorgt voor continuïteit en een soepele integratie van beide organisaties. In het komende jaar blijven beide organisaties zelfstandig opereren. “We willen zorgvuldig te werk gaan om te bepalen waar we processen efficiënt kunnen integreren,” aldus Van Bockel. “Dit zorgt ervoor dat klanten de kwaliteit en continuïteit van onze dienstverlening behouden, terwijl we de tijd nemen om het beste van beide organisaties samen te brengen.”
Toekomstgerichte groei
Met de steun van investeringsmaatschappij Holland Capital kunnen de bedrijven investeren in innovatie, nieuwe diensten en mogelijk uitbreiden naar andere markten. “Onze missie is om onze klanten te helpen succesvol te blijven in een wereld waar vertrouwen en naleving belangrijker zijn dan ooit,” zegt Arjen van Eeuwen.
“We bouwen aan een ecosysteem waarin we klanten volledig ontzorgen en helpen om uitdagingen rondom security, privacy en compliance met vertrouwen tegemoet te treden,” sluit Van Bockel af.