Gebruikers kunnen een foutmelding 'Product gedeactiveerd' ontvangen in Microsoft 365 Office-apps
Gebruikers kunnen willekeurig de foutmelding Product gedeactiveerd ontvangen in Microsoft 365 Office-apps. Dit meldt Microsoft in een update op zijn support site.
Elke wijziging die door de beheerder op licentieniveau wordt aangebracht, kan het probleem veroorzaken.
De volgende zijn waarschijnlijke redenen die dit probleem kunnen veroorzaken:
- Wijziging in licentiegroep, waarbij de gebruiker van de ene groep naar de andere wordt verplaatst (geldt voor zowel Azure AD-groepen als beveiligingsgroepen die zijn gesynchroniseerd vanuit on-premises AD)
- Wijzigingen in licentie-/producttoewijzing op gebruikersniveau. Voorbeeld: gebruikerslicentie wijzigen van Office 365 E3-abonnement naar Microsoft 365 E3-abonnement
- Gebruikers verwijderen en opnieuw toevoegen aan dezelfde licentiegroep of een andere licentiegroep.
- Het in- en uitschakelen van licenties of serviceplannen voor gebruikers.
- Als beheerders het serviceplan 'Nieuwste versie van desktop-apps' hebben uitgeschakeld onder het Microsoft 365-abonnement voor gebruikers.
Tijdelijke oplossing
Selecteer de Reactivate- knop in de banner. U wordt gevraagd om u aan te melden om te reactiveren.
Of
Meld u af en sluit al uw Microsoft 365-apps, inclusief Outlook. Start vervolgens uw Microsoft 365-app opnieuw op en meld u opnieuw aan.
Als u nog steeds problemen ondervindt, neem dan contact op met de beheerder om te controleren of het abonnement verloopt. Ga voor meer informatie naar Ontdek wanneer uw Microsoft 365-abonnement verloopt .
Onderzoek
Het technische team van Microsoft onderzoekt het probleem.
Als de gebruiker ondersteuningscases heeft lopen, verzamel dan de Office-logboeken en de onderstaande bestandsinformatie en deel deze met uw ondersteuningstechnicus.
- Verzamel Office licentiediagnostiek. Ga voor meer informatie naar Download Office Licensing Diagnostic Tool van Official Microsoft Download Center .
- Sluit alle Office-apps en zip de logboeken in deze map en voeg ze toe aan uw ondersteuningsaanvraag:
Logs: %temp%/diagnostics.