Witold Kepinski - 30 januari 2025

ServiceNow maakt cijfers vierde kwartaal en boekjaar 2024 bekend

ServiceNow, een AI-platform voor bedrijfstransformatie, heeft de financiële resultaten bekendgemaakt voor het vierde kwartaal dat eindigde op 31 december 2024. De omzet steeg met 21 procent naar 2,975 miljard dollar. De nettowinst bedroeg 384 miljoen dollar. De jaaromzet steeg met 23 procent naar 10,646 miljard dollar. De nettowinst over het boekjaar bedroeg 1,425 miljard dollar.

ServiceNow maakt cijfers vierde kwartaal en boekjaar 2024 bekend image

De abonnementsinkomsten bedroegen 2,866 miljoen dollar in het vierde kwartaal van 2024, wat neerkomt op een groei van 21% op jaarbasis en 21% bij constante valuta.

"ServiceNow sloot het jaar af met een overtreffende Q4-verwachting op basis van ons 'beat and raise'-trackrecord", aldus Bill McDermott (foto), voorzitter en CEO van ServiceNow. "AI zorgt voor een volledige herordening van het enterprise-technologielandschap. Leiders omarmen het ServiceNow-platform als hun AI-agentcontroletoren om exponentiële productiviteit te ontgrendelen en de end-to-end bedrijfstransformatie naadloos te orkestreren. We staan ​​nog in de beginfase van een enorme kans. De innovatie, groei en winstgevendheid van ServiceNow plaatsen ons in een klasse apart."

Innovatie

Per 31 december 2024 bedroegen de huidige resterende prestatieverplichtingen ("cRPO"), contractinkomsten die in de komende 12 maanden als inkomsten worden erkend, 10,27 miljard dollar, wat neerkomt op een jaar-op-jaar groei van 19% en 22% in constante valuta. Het bedrijf heeft nu 2.109 klanten met meer dan 1 miljoen dollar aan jaarlijkse contractwaarde ("ACV"), wat neerkomt op een jaar-op-jaar groei van 12% in klanten, en bijna 500 klanten met meer dan 5 miljoen dollar aan ACV, wat neerkomt op een jaar-op-jaar groei van 21%.

"Q4 was een geweldig kwartaal, de afsluiting van een jaar van ongelooflijke innovatie en uitvoering", aldus ServiceNow President en CFO Gina Mastantuono. "Onze GenAI net new ACV is in Q4 aanzienlijk gestegen, aangezien het aantal Now Assist servicedesk-deals met meer dan 150% kwartaal-op-kwartaal is gestegen. We krabben nog maar aan het oppervlak van wat mogelijk is. De stappen die we in 2025 zetten, gaan niet alleen over het behouden van onze voorsprong, maar ook over het uitbreiden ervan. We bereiden onszelf voor om de toekomst van agentgestuurde automatisering te definiëren, ServiceNow te verstevigen als het AI-platform voor bedrijfstransformatie en jaar na jaar sterke groei te leveren."

Arrow Platinum awards 22/01/2025 t/m 05/02/2025 BN +BW Axians 30/01/2025 t/m 06/02/2025 BN + BW
Arrow Platinum awards 22/01/2025 t/m 05/02/2025 BN +BW

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!