SLTN introduceert Ask HR toepassing
SLTN introduceert de Ask HR toepassing. Het betreft een dienst die medewerkers antwoord geeft op al hun HR-vragen. Van persoonlijke ontwikkeling tot beleid en processen:
Yrjan Dommerholt, senior HR Business Partner bij SLTN: "Ask HR is onze virtuele HR-assistent, die we Sophie hebben genoemd. Sophie is ontworpen om benaderbaar en gebruiksvriendelijk te zijn, wat de adoptie van Ask HR binnen ons bedrijf heeft vergroot. Met ruim 600 medewerkers bij SLTN, leven er natuurlijk veel vragen bij onze collega’s. Of het nu gaat om persoonlijke situaties, zoals vakantie, een huwelijk of de geboorte van een kind, of om cijfermatige vragen over salaris of leasebedragen – Sophie biedt 24/7 ondersteuning. Medewerkers krijgen altijd en overal antwoord op hun vragen via deze chatbot."
Technologische innovatie achter Ask HR
Mark Pieplenbosch, verantwoordelijk voor het innovatieportfolio binnen SLTN en Practice lead Professional Services en Practice Lead van Business & AI Services vervolgt: "Ask HR is gebouwd op een geavanceerd AI-platform dat verschillende toepassingen mogelijk maakt, waaronder chatbots. Het bijzondere aan Ask HR is dat het via één systeem toegang biedt tot alle relevante HR-systemen. Het platform integreert naadloos met bestaande bronnen, zoals onze personeelsvoorwaarden op SharePoint."
In tegenstelling tot publieke AI-oplossingen biedt Ask HR een veilige omgeving. De data van SLTN en medewerkers worden niet gebruikt om de AI verder te trainen, waardoor de privacy van onze collega’s volledig is gewaarborgd.
Voordelen voor HR en medewerkers
Ask HR biedt voordelen voor zowel HR als onze medewerkers, aldus SLTN. Aan de kant van HR zorgt het ervoor het HR team meer tijd en energie kan steken in strategische beslissingen voor de komende jaren. Aan de andere kant kunnen medewerkers 24/7 hun vragen stellen aan HR. Na het verkrijgen van de benodigde informatie kunnen zij zelf beslissen of ze verder willen praten met iemand van HR. De eerste stap is dan al gezet: medewerkers zijn geholpen met hun antwoorden.
Hoe Ask HR tot stand kwam
Ask HR is ontstaan vanuit onze zoektocht binnen SLTN AI Services naar manieren om innovatie toe te passen zo meldt SLTN: "We hebben verschillende proof of concepts uitgevoerd met diverse technologieën en uiteindelijk zijn we een samenwerking aangegaan met IBM. Het vernieuwde Watson X-platform bleek uitstekend geschikt voor toepassingen zoals de Ask HR-chatbot. Met Ask HR zetten we een belangrijke stap in de digitalisering van HR-processen. Het combineert technologische innovatie met menselijke behoeften, zodat we samen kunnen groeien en focussen op wat écht belangrijk is. Bij SLTN maken we complexe zaken simpel – en Ask HR is daar het perfecte voorbeeld van."