Gemeente Tilburg kiest Centric oplossing voor sociaal domein
De gemeente Tilburg verzorgt haar dienstverlening in het sociaal domein vanaf deze week met de oplossingen van Centric.
Na een intensief implementatietraject en de geslaagde definitieve conversie, volgde eind december 2016 de definitieve ‘go’. In maart 2016 ondertekenden Hoofd PO&I Michel Wolters van Tilburg en Centric-directeur Noor Ferket een contract voor ten minste zeven jaar.
De gemeente ondersteunt haar inwoners op het gebied van participatie, inkomen, minima, jeugd, leerlingenvervoer en Wmo. Behalve voor de eigen inwoners voert Tilburg ondersteuningstaken uit voor acht omliggende gemeenten, zoals jeugdzorg voor de regio Hart van Brabant.
De gemeente Tilburg koos voor de standaardoplossingen van Centric, omdat die nauw aansluiten bij de hoge ambities van de gemeente op het gebied van snelle, betrouwbare en digitale dienstverlening aan burgers in de regio.
Tilburg kiest hiermee voor een integrale standaardoplossing die zichzelf al bij een groot aantal andere gemeenten in de praktijk heeft bewezen. Voordeel voor de medewerkers is dat zij nu nog maar in één systeem werken en in het beslissingsproces volledige ondersteuning krijgen van de Centric Kennissystemen. Met de totaaloplossing biedt Tilburg haar inwoners een samenhangend ondersteuningsaanbod voor het sociaal domein.
Ook de uitgebreide koppelvlakken op basis van open standaarden waren een belangrijk punt in de overweging. Projectleider Peter de Punder: “Die koppelvlakken vergemakkelijken straks het zaakgericht werken en het aansluiten van diensten waarmee inwoners online zelfstandig hun aanvragen afhandelen.”