Witold Kepinski - 21 februari 2025

Microsoft introduceert Muse AI-model voor gameontwikkeling

Microsoft kondigt een belangrijke doorbraak aan in de ontwikkeling van generatieve AI voor videogames. Met de introductie van Muse, het eerste generatieve AI-model dat een World and Human Action Model (WHAM) vertegenwoordigt, wordt de volgende stap gezet in game-intelligentie.

Microsoft introduceert Muse AI-model voor gameontwikkeling image

Dankzij een geavanceerd begrip van de 3D-gamewereld, van spelregels tot speler-acties, kan Muse vloeiende en realistische gameplay-sequenties simuleren.

Een greep uit de hoogtepunten:

AI die games begrijpt: Muse is getraind op gameplay-gegevens van Bleeding Edge, een Xbox-game van Ninja Theory, en kan spelwerelden, controller-acties en complete gameplay-sequenties genereren die de spelmechanica en dynamiek nauwkeurig nabootsen.

Doorbraak in AI-gestuurde simulaties: Het WHAM-model stelt Muse in staat om niet alleen bestaande gameplay te begrijpen en te genereren, maar ook geheel nieuwe spelmomenten te ‘dromen’. Dit opent de deur naar innovatieve, AI-gestuurde game-ervaringen, waarbij gameontwikkelaars realistische spelscenario’s kunnen creëren, gameplay-mechanieken kunnen testen en sneller kunnen itereren, wat het ontwerpproces aanzienlijk versnelt.

Open-sourcing voor innovatie: Om de ontwikkeling van generatieve AI in games verder te stimuleren, stelt Microsoft de modelgewichten, voorbeeldgegevens en de WHAM Demonstrator open beschikbaar. Hiermee kunnen ontwikkelaars experimenteren met het model en nieuwe toepassingen verkennen via Azure AI Foundry.

Lees alles over Muse in het Microsoft Blog.

Copaco Vision on Security BW + BN
Mnemonic 03/02/2025 t/m 24/02/2025 BN + BW

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!