Witold Kepinski - 10 maart 2025

ServiceNow koopt AI Agentic specialist Moveworks

ServiceNow, een AI-platform voor bedrijfstransformatie, heeft aangekondigd een definitieve overeenkomst te hebben getekend voor de overname van Moveworks. Deze overname combineert de sterke punten van ServiceNow op het gebied van agentic AI en automatisering met de front-end AI-assistent en enterprise zoektechnologie van Moveworks. Het doel is om nieuwe ervaringen te creëren voor elke medewerker, in elk aspect van het bedrijf. Na de afronding van de overname zal ServiceNow, samen met Moveworks, de toepassing van het ServiceNow Platform met duizenden reeds geïmplementeerde AI-agents verder stimuleren, om de adoptie en innovatie van enterprise AI te versnellen in belangrijke groeigebieden, waaronder CRM.

ServiceNow koopt AI Agentic specialist Moveworks image

ServiceNow en Moveworks zullen de waarde van AI-toepassingen herdefiniëren door een nieuwe standaard te zetten voor de toekomst van medewerkersbetrokkenheid. Dit gebeurt met een krachtige universele AI-assistent en een meer intuïtieve AI-gestuurde enterprise zoekfunctie, waarmee snel antwoorden op vragen worden gevonden, alledaagse taken worden geautomatiseerd en de productiviteit wordt verhoogd. Het merendeel van de huidige klantimplementaties van Moveworks maakt al gebruik van ServiceNow als een belangrijk systeem voor toegang tot enterprise AI, data en workflows, wat wijst op een naadloze integratie tussen de bedrijven.

"Met de overname van Moveworks zet ServiceNow een enorme stap voorwaarts in agentic AI-gestuurde bedrijfstransformatie," aldus Amit Zavery, president, chief operating officer en chief product officer bij ServiceNow. "Terwijl agentic AI en enterprise-grade zoekfuncties de manier waarop we werken voorgoed veranderen, heeft ServiceNow vroegtijdig actie ondernomen om medewerkers te ondersteunen met AI. Het getalenteerde team en de elegante AI-first ervaring van Moveworks, gecombineerd met de krachtige AI-gedreven workflowautomatisering van ServiceNow, zullen de bedrijfswijde AI-adoptie versnellen en baanbrekende resultaten leveren voor medewerkers en hun klanten."

AI Agent Platform

"Moveworks verbergt de complexiteit waarmee medewerkers op het werk worden geconfronteerd door hen een intuïtieve, boeiende startplek te bieden om te zoeken en actie te ondernemen in elk bedrijfssysteem," zegt Bhavin Shah, medeoprichter en CEO van Moveworks. "Het onderdeel worden van ServiceNow biedt een ongelooflijke kans om onze innovatie te versnellen en onze belofte waar te maken via hun AI-agent-aangedreven platform om de gebruikerservaring voor medewerkers en klantenserviceteams te herdefiniëren."

Productiviteit

De nieuwe AI-oplossing van ServiceNow is de snelst groeiende productintroductie in de geschiedenis van het bedrijf. ServiceNow heeft bijna 1.000 AI-klanten en heeft per 31 december 2024 een jaarlijkse contractwaarde (ACV) van meer dan 200 miljoen dollar bereikt voor zijn Pro Plus AI-oplossing. Met een team van meer dan 500 AI-experts die voorop lopen in agentic AI-architectuur en -ervaring, heeft Moveworks ook een uitzonderlijke adoptie van zijn AI-assistent gezien bij toonaangevende Fortune 500- en Global 2000-bedrijven, zoals Hearst, Instacart, Palo Alto Networks, Siemens, Toyota en Unilever. Met zijn nieuwe agentic platform dat in ongeveer 18 maanden is gegroeid naar bijna 5 miljoen gebruikers en bijna 90% van zijn klanten die de technologie implementeren voor al hun medewerkers, zullen de front-end AI-agent en enterprise zoekdiensten van Moveworks het bereik van ServiceNow uitbreiden naar elke aanvrager in een organisatie. ServiceNow is al een van de meer dan 100 technologie-integraties van Moveworks en de bedrijven hebben ongeveer 250 gemeenschappelijke klanten. Samen zullen ServiceNow en Moveworks het beste agentic AI-platform op de markt zijn.

De overname bouwt voort op de bestaande "tuck-in" strategie en de voortdurende organische groei van ServiceNow, en de ingebouwde agentic AI van het ServiceNow Platform en decennia van leiderschap in het automatiseren van complexe workflows tussen afdelingen, systemen en silo's, zodat medewerkers nog meer kunnen bereiken, sneller. In de eerste integratiefasen zullen ServiceNow en Moveworks een uniforme, end-to-end zoek- en selfservicervaring leveren voor alle medewerkersaanvragers in elke workflow – allemaal vanuit één toegangspunt. Naarmate domeinspecifieke AI-agents zich vermenigvuldigen om taken uit te voeren in HR, CRM, financiën, IT en meer, zullen de krachtige agentorkestratiecapaciteiten van ServiceNow AI-agents verbinden, analyseren en beheren, zodat agents harmonieus samenwerken over taken, systemen en afdelingen heen.

Transactiedetails

Volgens de voorwaarden van de overeenkomst zal ServiceNow Moveworks overnemen voor 2,85 miljard dollar, onder voorbehoud van gebruikelijke aanpassingen van de koopprijs, te betalen in een combinatie van contanten en aandelen. De transactie zal naar verwachting in de tweede helft van 2025 worden afgerond, onder voorbehoud van gebruikelijke wettelijke goedkeuringen en sluitingsvoorwaarden.

J.P. Morgan Securities LLC trad op als de belangrijkste financieel adviseur van ServiceNow. Tidal Partners LLC trad ook op als financieel adviseur van ServiceNow.

Simac, Security Event - Fortinet 10/03 t/m 17/03 BW Trend Micro World Tour 2025
Simac, Security Event - Fortinet 10/03 t/m 17/03 BW

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!