Workday vernieuwt platform met ruim 350 nieuwe en vernieuwde functies
Workday kondigt meer dan 350 nieuwe productfuncties en updates aan voor hun platform. De updates zijn onder meer gericht op talentmanagement, de gebruikerservaring van Workday en financiën.

In de talentmanagementupdates van Workday zijn functies opgenomen die het inhuren vereenvoudigen en de kandidaatervaring verbeteren. AI-gestuurde Talent Rediscovery helpt recruiters en inhuurteams om in real-time geschikte kandidaten te vinden uit bestaande talentpools. Gepersonaliseerde preboarding- en onboardingervaringen helpen nieuwe werknemers aan de slag. Intelligente Job Recommendations gebruiken AI om werknemers passende banen binnen het bedrijf aan te raden, wat de tevredenheid en retentie verhoogt.
Workday AI Gateway
Workday introduceert ook AI-services in Workday AI Gateway, waardoor ontwikkelaars intelligente apps kunnen bouwen met Workday Extend Professional. Deze services omvatten Data Query, die het zoeken naar gegevens vereenvoudigt met behulp van natuurlijke taal, en Document Intelligence, die belangrijke informatie uit documenten extraheert.
Voor frontline-medewerkers zijn er nieuwe mogelijkheden voor tijdregistratie. Denk daarbij aan Time Kiosk, die het mogelijk maakt om zonder internet in te klokken en tijd voor verschillende posities bij te houden. Time-Tracking Intelligent Prompts gebruikt AI om het invoeren van tijd te versnellen door suggesties te geven op basis van eerdere invoer.
Smarter Search
De updates voor de gebruikerservaring van Workday omvatten Smarter Search in Workday Assistant, die AI en natuurlijke taal gebruikt om snel informatie zoals salarisstroken en vrije dagen te vinden. Workday Help is voortaan eenvoudiger toegankelijk en centraal georganiseerd, wat het makkelijker maakt om ondersteuningstickets aan te maken en beheren. De System Admin Hub biedt beheerders een centrale locatie voor het beheren van veelvoorkomende systeemtaken.
Ten slotte biedt Workday nieuwe financiële oplossingen die teams helpen snellere en beter gefundeerde beslissingen te nemen. Workday Services CPQ vervangt spreadsheets door geautomatiseerde tools voor het maken van servicequotes, wat de samenwerking en het inzicht in bronnen verbeteren. AI-gestuurde Accounts Payable (AP) vereenvoudigt de verwerking van facturen door AI te gebruiken voor het controleren van gescande facturen en het stroomlijnen van goedkeuringsprocessen, waardoor fouten worden verminderd en de verwerking wordt versneld.