Witold Kepinski - 22 maart 2025

NTT DATA lanceert Agentic AI Services voor Hyperscaler AI-technologieën

NTT DATA, speler in digitale bedrijfs- en IT-diensten, kondigt de lancering aan van zijn Agentic AI Services voor Hyperscaler AI-technologieën. Deze suite van diensten helpt organisaties bij het implementeren, bouwen, beheren en schalen van AI-gestuurde agents om de efficiëntie en de customer en employee experience te verbeteren en innovatie te realiseren, en zo het rendement op AI-investeringen te maximaliseren zo meldt NTT.

NTT DATA lanceert Agentic AI Services voor Hyperscaler AI-technologieën image

Deze suite van diensten speelt in op de groeiende vraag naar agentic AI-oplossingen die gepersonaliseerde ervaringen bieden. Deze lancering bouwt voort op NTT DATA's onlangs aangekondigde Smart AI Agent, waarmee bedrijven AI-gedreven automatisering kunnen integreren in verschillende bedrijfsprocessen. In tegenstelling tot traditionele automatisering begrijpt Agentic AI de behoeften van de gebruiker en verwerkt het complexe interacties, waardoor organisaties hun AI-mogelijkheden met vertrouwen kunnen schalen en tegelijkertijd optimalisatie en succes kunnen garanderen.

NTT DATA's Agentic AI Services voor Hyperscaler AI-technologieën biedt het meest uitgebreide dienstenpakket in de branche voor hyperscaler AI-technologieën. Deze services ondersteunen elke fase van de agentic AI-reis van een organisatie met cloudproviders - van advies en het bouwen van AI-agents tot implementatie, connectiviteit en doorlopende beheerde services.

AI-agents

Deze services zijn toepasbaar in alle sectoren, zoals productie, bankwezen en gezondheidszorg, en helpen organisaties hun AI-investeringen te maximaliseren en op verantwoorde wijze te innoveren, terwijl ze zorgen voor voortdurende optimalisatie en succes. Het is beschikbaar in meer dan 20 talen. Als systeemintegrator, managed serviceprovider en carrier zorgt NTT DATA voor een snellere en efficiëntere inzet van AI-agents.

Door agentic AI te integreren met generatieve AI, inclusief grote en kleine taalmodellen, kunnen deze AI-agenten taken sneller, nauwkeuriger en efficiënter uitvoeren met minder fouten. NTT DATA helpt klanten ook om ervoor te zorgen dat AI-agents, zodra ze zijn ingezet, veilig, up-to-date en voortdurend verbeterd blijven. Door AI-agents te verbinden met hyperscaler datacenters zijn meer gepersonaliseerde, natuurlijke interacties mogelijk, waardoor AI-gedreven services intuïtiever en effectiever worden.

Voldoen aan de vraag naar schaalbare AI-oplossingen

Enterprise AI-investeringen gaan steeds sneller. Volgens Gartner “zal de markt voor kunstmatige intelligentie services in 2028 een waarde bereiken van 609 miljard dollar met een vijfjaarlijkse groei van 21,4% in constante Amerikaanse dollars.” Daarnaast stelt Gartner ook dat “in 2028 33% van de bedrijfssoftwaretoepassingen agentic AI zal bevatten, tegenover minder dan 1% in 2024, waardoor 15% van de dagelijkse werkbeslissingen autonoom kan worden genomen.”

“Agentic AI zal een revolutie teweegbrengen in de bedrijfsvoering en NTT DATA loopt voorop in deze transformatie”, zegt Charlie Li, Global Head of Cloud & Security, NTT DATA, Inc. “Als eerste wereldwijde leverancier die uitgebreide agentic AI-services biedt met een focus op AI-agentbeheer, stellen we organisaties in staat om met vertrouwen in AI-agenten te investeren - om ongekende efficiëntie en innovatie te ontsluiten en tegelijkertijd de ervaring te verbeteren van hun klanten en werknemers.”

Expertise in samenwerking met Microsoft

NTT DATA lanceert zijn Agentic AI Services voor Hyperscaler Technologies met een initiële focus op Microsoft-platformen. Als Microsoft Cloud Voice-partner en topaanbieder van Copilot voor Microsoft 365, bevindt NTT DATA zich in een goede positie om bedrijven te helpen AI-agenten te integreren in hun dagelijkse activiteiten. Door gebruik te maken van geavanceerde tools zoals Azure AI Foundry en Copilot Studio, kunnen NTT DATA agents nog innovatievere en effectievere oplossingen aan klanten leveren.

“AI-gestuurde agents transformeren de manier waarop bedrijven werken en we zijn enthousiast om met NTT DATA samen te werken om organisaties te helpen dit nieuwe tijdperk van AI-gestuurde innovatie te omarmen”, aldus Maziar Zolghadr, General Manager Global Communications Partners, Microsoft. “Door Microsofts AI-technologieën te combineren met NTT DATA's expertise in het creëren, implementeren en beheren van AI-agents, kunnen organisaties betere ervaringen creëren voor hun werknemers en klanten.”

Toekomstige groei en uitbreiding

NTT DATA's Agentic AI Services for Hyperscaler Technologies zijn ontworpen om te werken met een breed scala aan AI-platforms en zullen zich blijven uitbreiden om nieuwe technologieën te ondersteunen. Deze diensten vormen een integraal onderdeel van NTT DATA's bredere managed services portfolio op het gebied van cloud, netwerken en cyberbeveiliging.

Aanbod Agentic AI-diensten:

Agentic AI Services voor Hyperscaler Technologies zijn beschikbaar in flexibele formules, zodat organisaties hun AI-implementatie kunnen schalen en de ondersteuning afgestemd kan worden op hun budgetten, resources en planning.

  • Adviesdiensten: Begeleiding bij het invoeren en optimaliseren van agentic AI-oplossingen, inclusief planning, ontwerp, GenAI, bedrijfsprocesoptimalisatie en automatisering op maat van specifieke bedrijfsbehoeften.
  • Implementatiediensten: AI-agentconfiguratie, -integratie en -implementatie gericht op beveiliging, compliance en prestatieoptimalisatie met aanvullende opties voor wijzigingsbeheer.
  • Lopende AI-beheerservices: Permanente monitoring, probleemoplossing, databeheer en gedetailleerde rapportage en analyse.
  • Connectiviteit: Naadloze connectiviteit over alle netwerken met behulp van NTT DATA's cloud-native wereldwijde connectiviteitsdiensten voor spraak, chat en mobiele integratie, waarbij consistente monitoring en naleving van lokale regelgeving wordt gewaarborgd.

Toepassingen in de praktijk in verschillende sectoren:

Agentic AI Services voor Hyperscaler Technologies bieden oplossingen voor verschillende industrieën, functies en use cases en eenvoudig te implementeren oplossingen zoals:

  • Klantenservice: Vragen beantwoorden automatiseren & self-service faciliteren om wachttijden te verminderen.
  • Facturatie en planning: Repetitieve taken stroomlijnen om tijd te besparen en de operationele efficiëntie te verbeteren.
  • Training en inwerken: De onboarding & ontwikkeling van werknemers versnellen.
  • Logistiek en risicobeheer: Procesverbetering zoals fraudebescherming en gegevensanalyse voor doordachte beslissingen.
  • HR en verkoopassistenten: Spraak-, chat- en berichtopties aanbieden voor verbeterde communicatie en taakbeheer.
  • Workflow automatisering: Slimme assistenten optimaliseren het beheer van taakroutingprocessen.
Trend Micro World Tour 2025 Simac, Security Event - Fortinet 17/03 t/m 24/03 BN + BW
Trend Micro World Tour 2025

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!