Adobe breidt GenStudio-aanbod uit en voegt AI-agents toe aan Adobe Experience Cloud
Adobe introduceert tijdens Adobe Summit 2025 een reeks updates aan producten. Het gaat onder meer op een uitbreiding van het GenStudio-aanbod voor het stroomlijnen van de content-supplychain en nieuwe AI-agents in Adobe Experience Cloud.

Adobe voegt nieuwe functies toe aan Adobe GenStudio, een end-to-end oplossing voor de content-supplychain die het creatieproces voor marketingcampagnes en gepersonaliseerde klantervaringen optimaliseert. De nieuwe Adobe GenStudio Foundation biedt creatieve teams een centraal overzicht van campagneplannen, projecten, assets en inzichten. Bovendien zijn er extra mogelijkheden toegevoegd aan GenStudio for Performance Marketing, waardoor teams sneller marketingcampagnes kunnen opzetten met partners zoals Microsoft, Google en LinkedIn.
Nieuwe AI-agents in Adobe Experience Cloud
Adobe heeft nieuwe AI-gestuurde functies geïntroduceerd in Adobe Experience Cloud om gepersonaliseerde en naadloze klantervaringen over alle kanalen te bieden. Deze innovaties worden mogelijk gemaakt door Adobe AI Platform, dat AI-agents en modellen samenbrengt, inclusief externe AI-agents, commercieel veilige Firefly-modellen en beveiligde modellen van derden. Adobe Journey Optimizer Experimentation Accelerator helpt bedrijven om kansen te identificeren en omnichannelprestaties te optimaliseren, terwijl Adobe Experience Manager Sites Optimizer AI gebruikt om websites continu te verbeteren. Daarnaast introduceert Adobe nieuwe enterprise B2B-oplossingen binnen Adobe Journey Optimizer B2B Edition en Adobe Customer Journey Analytics, zoals AI-gestuurd accountbeheer, geautomatiseerde contentcreatie en waardevolle zakelijke inzichten.
Meer informatie over de nieuwe functies binnen Adobe GenStudio is hier te vinden. Lees hier meer over de nieuwe AI-agents in Adobe.