Witold Kepinski - 27 maart 2025

Broadcom vernieuwt partnerprogramma voor meer waarde en groei

Broadcom heeft zijn partnerprogramma, het Broadcom Advantage Partner Program, ingrijpend herzien.

Broadcom vernieuwt partnerprogramma voor meer waarde en groei image

Dit werd bekendgemaakt door Laura Falko, Head, Global Partner Programs, Marketing & Experience bij Broadcom, in een recente blogpost. De aanpassingen zijn het resultaat van uitgebreide feedback van partners, verzameld na de overname van VMware door Broadcom.

Nieuw puntengebaseerd systeem

Het vernieuwde programma introduceert een puntengebaseerd systeem dat partners beloont op basis van hun toegevoegde waarde. Belangrijke elementen zijn:

  • Boekingen (70%): Partners verdienen het grootste deel van hun punten door financiële bijdragen.
  • Technische expertise en diensten (30%): Punten worden ook toegekend voor technische certificeringen, pre-sales expertise (Broadcom Knights met VMware Cloud Foundation specialisatie), post-sales implementatie en klantondersteuning.
  • Expert Advantage Program: Deelname aan dit programma, dat professionele en educatieve diensten aanbiedt, levert extra punten op.

Dit systeem zorgt voor een eerlijkere concurrentie en beloont partners die investeren in expertise en diensten.

Belangrijke verbeteringen

Het vernieuwde programma bevat ook de volgende verbeteringen:

  • Achievers Program: Een hybride model dat prijsbescherming combineert met achterafbetalingen, waardoor partners hun marges kunnen behouden en blijven investeren.
  • Waardegedreven dealregistratie: Partners die investeren in pre-sales, technische ondersteuning en klantensucces krijgen prioriteit bij dealregistratie.
  • Nieuwe bescherming voor verlengingen: De verlengingsbescherming is nu gericht op echte verlengingen (zelfde product, duur en aantal cores), waardoor partners die bestaande klantrelaties beheren, worden beschermd.
  • Actiegerichte inzichten en tools: Broadcom investeert in systemen die partners meer inzicht geven in hun prestaties, aankomende verlengingen en klantactivaties.

Toekomstplannen

Broadcom is van plan om de dialoog met partners voort te zetten en het programma verder te optimaliseren. Er worden regionale partnerevenementen georganiseerd, waaronder een evenement in Amsterdam volgende week, en in Seoul in de week van 19 mei, om partners te informeren over productroadmaps, go-to-market strategieën en technische trainingen. Ook worden er tweemaal per jaar partner adviesraden gehouden.

"We zijn toegewijd aan het bouwen van een partnerprogramma dat wederzijds succes bevordert," aldus Laura Falko. "Deze veranderingen zorgen ervoor dat al onze partners, inclusief degenen die gespecialiseerd zijn in VMware-software, effectief kunnen concurreren en de hoogste service en innovatie aan klanten kunnen leveren."

Nuvias 18/03/2025 t/m 01/04/2025 BN + BW Okta 18/03/2025 t/m 01/04/2025 BW
Nuvias 18/03/2025 t/m 01/04/2025 BN + BW

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!