Infinite Reality neemt iconische muziekdienst Napster over
In een deal van 207 miljoen dollar zal Infinite Reality Napster uitbreiden en herzien, waardoor artiesten nieuwe mogelijkheden krijgen voor het genereren van inkomsten en het betrekken van het publiek, ondersteund door iR's immersieve technologie, AI-gestuurde tools en publieksnetwerk.

Infinite Reality (iR), een innovatiebedrijf dat de volgende generatie digitale media en e-commerce aandrijft door middel van extended reality (XR), kunstmatige intelligentie (AI) en andere immersieve technologieën, heeft aangekondigd dat het een definitieve overeenkomst heeft gesloten om het iconische online muziekmerk Napster over te nemen voor 207 miljoen dollar.
Napster, een volledig gelicentieerde onafhankelijke muziekdienst, levert meer dan 110 miljoen hifi-tracks van de beste artiesten ter wereld aan zijn loyale wereldwijde abonneebestand. De afgelopen twee decennia heeft Napster meer dan 1 miljard dollar uitbetaald aan artiesten en songwriters wereldwijd, waarmee het zich heeft gevestigd als een hoeksteen van de muziekstreamingindustrie en de langstlopende digitale muziekdienst.
Interactief
Infinite Reality is van plan Napster verder te transformeren dan alleen streaming, naar een sociaal en interactief muziekplatform, gebruikmakend van zijn immersieve technologie en publieksnetwerk van digitaal geboren fans. Dit omvat de miljoenen die betrokken zijn bij iR's entertainmentactiva, zoals de Drone Racing League (DRL) en top esports-organisaties die deelnemen aan titels als Call of Duty en League of Legends.
Het nieuw herziene Napster zal zich onderscheiden van concurrenten door te dienen als een sociaal muziekplatform dat prioriteit geeft aan actieve fanbetrokkenheid in plaats van passief luisteren, waardoor artiesten in staat worden gesteld om de relatie met hun fans aan te gaan, te bezitten en te gelde te maken.