HubSpot introduceert meer dan 200 nieuwe functies
CRM specialist HubSpot lanceert meer dan 200 nieuwe functies tijdens zijn Spring 2025 Spotlight-evenement. De nieuwe functies helpen organisaties met name om AI op simpele wijze in gebruik te nemen. De grootste updates zijn verbeterde Breeze Agents, updates voor Marketing Hub Enterprise en Workspaces – nieuwe AI-gedreven omgevingen die klantgerichte teams productiever maken.

Uit recent onderzoek van HubSpot* blijkt dat bijna driekwart van de Nederlandse marketeers meer dan 20% van hun tijd verspilt aan handmatige taken die geautomatiseerd kunnen worden (zoals leadscoring, meetingnotulen). 47% is hier zelfs meer dan 40% van hun tijd mee bezig.
“Het verhogen van teamproductiviteit is een van de topprioriteiten voor sales, marketing en customer services teams”, zegt Tjitse Plantenga, Sales Manager Benelux bij HubSpot. “De AI-oplossingen die we aan HubSpot toevoegen, helpen om handwerk weg te nemen en zorgen ervoor dat verschillende teams beter op elkaar kunnen inspelen.”
Updates voor Breeze Agents
De Breeze Agents van HubSpot zijn direct geïntegreerd in HubSpot en worden aangestuurd door de Breeze Context Layer, die verschillende datamodellen, gestructureerde en ongestructureerde data en externe intelligentie combineert.
- De Customer Agent is een extra collega voor supportteams die 24/7 automatisch klantvragen oplost. De Customer Agent kan nu ook ontbrekende informatie identificeren voor de Knowledge Base Agent; gepersonaliseerde antwoorden geven; leren van ongestructureerde data (zoals PDF's); en integreren met WhatsApp, Facebook Messenger en e-mail.
- De Knowledge Base Agent helpt supportteams om hun ondersteuningsbronnen in realtime uit te breiden en te verbeteren op basis van binnenkomende tickets. De Knowledge Base Agent kan nu antwoorden uit supporttickets destilleren; artikelen opstellen met behulp van ticketgegevens; en klanten beter helpen om zelfstandig de benodigde antwoorden te vinden.
- De Prospecting Agent onderzoekt prospects, personaliseert contactmomenten en kan zelfs prospects contacteren om sneller salespipelines op te bouwen. Deze agent kan nu ook salesprofielen gebruiken om contactmomenten aan te passen voor verschillende producten, persona's en markten; en automatisch onderzoek verrichten zodra prospects worden toegevoegd aan HubSpot CRM.
- De Content Agent helpt marketeers om content te creëren en op te schalen naar meerdere kanalen en formats. Nieuwe functionaliteiten zijn het gebruik van geüploade referentiebestanden voor blogposts en landingspagina’s; voorstellen doen voor nieuwe content-onderwerpen op basis van wat goed presteert; en het automatiseren van creatie van metateksten en bevestigingse-mails en het toevoegen van interne links.
Nieuwe features in Marketing Hub Enterprise
Drie gloednieuwe functies binnen Marketing Hub Enterprise helpen marketingteams om leads te genereren, deze naar prospects te converteren en de complexiteit in hun werk te verminderen.
- Met Lookalike Lists kunnen marketeers meer ideale klanten vinden vanuit bestaande contacten. Breeze AI analyseert lijsten in het Smart CRM om contacten te identificeren die vergelijkbare eigenschappen en acties delen met de beste klanten van een organisatie, wat resulteert in een gloednieuwe lijst van veelbelovende prospects.
- Journey Automation is een combinatie van Journey Builder, die helpt bij het bouwen van geautomatiseerde, getrapte customer journeys die zich aanpassen aan individueel gedrag; Journey Analytics, dat realtime rapportages biedt om te zien waar leads uit de funnel vallen; en Journey Governance, dat onder meer helpt met beheer van toegangsrechten.
- Multi-Account Management helpt bedrijven om meerdere accounts vanuit één HubSpot-organisatie te beheren. Met Asset Copying kunnen marketeers goed presterende assets delen met onderliggende bedrijven, terwijl Data Mirroring hen helpt om klantgegevens te delen die klantervaringen verbeteren.
Lookalike Lists, Journey Automation en Multi-Account Management zijn beschikbaar in beta.
Nieuwe AI-gedreven Workspaces voor sales, marketing en customer succes
Elke minuut telt voor klantgerichte teams, dus productiviteit is een topprioriteit. Daarom introduceert HubSpot nieuwe Workspaces die teams helpen om efficiënter en effectiever te werken. Deze Workspaces zijn speciaal gebouwde omgevingen in HubSpot die teams helpen belangrijke context te verzamelen, prioriteiten te stellen en daar actie op te ondernemen:
- De Sales Workspace bevat Predictive Deal Score om te bepalen welke deals de meeste aandacht verdienen; Guided Actions om de beste vervolgstappen voor salesmedewerkers aan te bevelen; Deal Insights voor meer duidelijkheid over de context van deals; en AI Meeting Assistant voor eenvoudige voorbereiding en opvolging van meetings.
- De Customer Success Workspace geeft supportmedewerkers eenvoudige en gecentraliseerde toegang tot hun agenda’s, taken, belangrijke rapporten en portfolio's. Het bevat functies zoals waarschuwingen voor realtime updates wanneer tevredenheidsscores veranderen; ondersteuning voor meerdere teams voor grote en groeiende succesteams; en nieuwe rapportages die leidinggevenden overzicht geven van teamprestaties en tevredenheidsscores.
- De Help Desk Workspace geeft supportmedewerkers alle informatie die ze nodig hebben om klantproblemen te begrijpen en op te lossen. Nieuwe functies zijn Operating Hours om de beschikbaarheid van teams in te stellen; een nieuwe API om messaging-apps met de helpdesk te integreren; Team Spaces voor dynamische sortering van tickets en versnelde samenwerking; verbeterde prestatie-analyses; en Ticket Splitting om complexe klantverzoeken op te splitsen in beheersbare onderdelen voor verschillende teams.
De Sales, Customer Success en Help Desk Workspaces zijn nu beschikbaar.