Cisco stroomlijnt channel programma
Cisco heeft op zijn jaarlijkse Cisco Partner Summit 2017 in Dallas aangekondigd dat het haar kanaalprogramma’s verder ontwikkelt en gaat stroomlijnen om partners te helpen nieuwe kansen te pakken, hun vaardigheden van software en services verkoop verfijnen en zich nog beter te onderscheiden in de markt. Als onderdeel van deze evolutie doet Cisco drie belangrijke wijzigingen in zijn programma's: vereenvoudiging, meer uitbouwmogelijkheden en het vergroten van kennis en waarde ten einde hen te helpen zich aan te passen aan de snel bewegende marktontwikkelingen en de behoeften van de klant.
Deze stappen moeten leiden om eenvoudiger met Cisco samen te werken aldus Marc Surplus, vice-president van strategie, planning en programma’s bij de Cisco Global Partner Organization. "De evolutie van onze partnerprogramma's is een weerspiegeling van onze voortdurende inzet voor het verbeteren van de algehele partnerervaring, het versterken van onze gezamenlijke go-to-market initiatieven en uiteindelijk ervoor zorgen dat onze partners een belangrije rol hebben in de digitale transformatie."
Cisco's nieuwe programma-updates bestaan uit drie onderdelen: het opbouwen en herkennen van mogelijkheden, ombouwen naar digital business en focus op lifecycle en wederkerende inkomsten. De wijzigingen in de programma's zijn gericht om Cisco en haar partners effectiever te migreren naar een business model van software en recurring inkomsten.
Capaciteiten opbouwen en mogelijkheden herkennen: Cisco vereenvoudigt zijn portfolio Specializations dramatisch. De Cisco Master Specialization toont aan klanten de expertise die partners in huis hebben
Vereenvoudiging van specialisaties: Cisco vereenvoudigt de specialisatie programma portfolio om meer waarde te leveren aan het ecosysteem van Cisco partners. In augustus 2017 begon Cisco het vereenvoudigingsproces door de 10 express-niveau specialisaties te verlagen naar één Express Specialization met tracks die alle Cisco-architecturen omvatten. Geavanceerde specialisaties worden ook gereduceerd van 13 tot vijf Advanced Architecture Specializations. In een poging om zaken te stroomlijnen, stopt Cisco met alle geavanceerde technologiespecialisaties (behalve geavanceerde video) en zorgt het voor inbedding van technische adoptiemogelijkheden door in de resterende Advanced Architecture Specialisaties.
Nieuwe Master Networking Specialisatie: met Cisco onthulling van zijn intent-gebaseerde Intuitive Network platform netwerkoplossingen, zijn netwerken meer dan ooit relevant. Deze nieuwe specialisatie zal Cisco-partners helpen hun netwerkmogelijkheden te verbeteren om oplossingen te leveren die klanten nodig hebben in het nieuwe tijdperk van netwerken. De Cisco Master Networking Specialization is beschikbaar vanaf maart 2018 waarmee partners nieuwe vaardigheden kunnen ontwikkelen rond software (analytics, programmability en automation) en diensten.
Erkenning van industrie expertise : Cisco verrijkt de erkenning van industrie expertise om partners in staat te stellen hun unieke kennis te demonstreren op specifieke gebieden zoals retail, gezondheidszorg en productie. Vanaf 1 november 2017 kunnen Premier Certified, Gold Certified en Master Specialized partners die voldoen aan specifieke criteria, zich inschrijven. Bij het bereiken van deze Cisco erkenning wordt de partner ook als zodanig geïdentificeerd in de Cisco Partner Locator waardoor het gemakkelijker is om zich te onderscheiden voor klanten en andere Cisco-partners.
Incentives voor digitale netwerken: Volgens marktonderzoeksbureau IDC zal 45 procent van de organisaties wereldwijd in de komende twee jaar vaker een automatisch geautomatiseerd en 'self-driving' netwerk aanschaffen dat beter aansluit bij hun digitale business strategie. Bij deze gelegenheid introduceert Cisco nieuwe incentives en vereenvoudigt het de dealregistratie om partners te helpen om hun klanten te helpen te migreren naar de ‘digital ready-netwerken’ van de toekomst
Migration Incentive Program (MIP): Het Cisco Migration Incentive Program (MIP) is ontworpen om partners een krachtig aanbod te bieden om klanten te kunnen migreren van legacy of competitieve producten naar nieuwe Cisco-technologieën. MIP biedt partners een incrementele korting op alle kwalificerende migratiemogelijkheden voor hardware, software en services. Het programma bevat volgens Cisco waardevolle aanvullende versnellers op specifieke technologieën. MIP ondersteunt ook Cisco's inzet voor maatschappelijke verantwoordelijkheid door gebruikte apparatuur netjes en naar behoren te recyclen.
Deal Registratie Evolutie: Cisco blijft het deal registratieproces verder ontwikkelen met drie belangrijke elementen: vereenvoudiging van de registratie door 15 ‘hunting- en teaming’ programma's in twee onderdelen te consolideren, het goedkeuringsproces te stroomlijnen en de bruikbaarheid te verbeteren door partners in staat te stellen zich te concentreren op verkoop in plaats van veel tijd te besteden aan dealregistratie processen. Met deze verbeterde bruikbaarheid kunnen partners zich concentreren op de verkoop in plaats van het beheer van de dealregistratie.
Lifecycle en Recurring omzet. Cisco zegt partners te ondersteunen om hun businessmodellen aan te passen op lifecycle gebaseerde omzet onder het motto ‘Land, Adopt, Expand en Renew’. Dit verkoopmodel ondersteunt Cisco's transformatie naar een softwarebedrijf en vergemakkelijkt de groei van terugkerende inkomstenstromen en hoogwaardige diensten van partners
Verhoogde investering in het Lifecycle Advisor Program: Cisco's Lifecycle Advisor-programma helpt bij het bouwen en belonen van de lifecycle business praktijken van partners. In 2018 verhoogt Cisco het aantal partners in het Lifecycle Advisor Program en wordt het portfolio van aanbiedingen uitgebreid die beschikbaar zijn voor die Lifecycle Advisors in verschillende Cisco business onderdelen.
Lifecycle Management Incentives voor Resellers. Twee nieuwe incentives in het Value Incentive Programme (VIP) laten partners toe om hun software-gebaseerde netwerkpraktijken te vereenvoudigen en te starten, terwijl partners gelijkertijd hun diensten kunnen uitbreiden.
VIP Activation verhoogt de backend korting voor Cisco ONE en Digital Network Architecture (DNA) Advantage, security aanbiedingen, Cisco Identity Services Engines (ISE) en Cisco Stealthwatch. Deze bonus stimuleert software te activeren als onderdeel van de Cisco ‘Land’ sales onderdeel en maximaliseert het aantal softwaretechnologieën die bij klant kunnen worden geactiveerd.
Op basis van Cisco’s legacy onderdeel VIP SaaS, die de verkoop van Collaboration en Security ondersteunt, helpt Cisco ook met de bouw van terugkerende inkomstenstromen voor partners. Hierbij wordt het VIP Annuity uitgebreid door Enterprise Networking en Data Center verkoop te belonen. Partners krijgen prestatie-gebaseerde herhalende inkomstenkortingen via een voorspelbaar, terugkerend en eenvoudig kortingsmodel, zo belooft Cisco.
Lees meer in de Cisco blogs Let’s Own the Opportunity Together (Wendy Bahr) en Accelerating and Rewarding Partner Success with Programs (Marc Surplus).
Beschikbaarheid:
Augustus 2017 - Vereenvoudiging van Express Specialisaties
September 2017 – Migratie incentive programma, VIP Activate en VIP Annuity
November 2017 - Vereenvoudiging van geavanceerde specialisaties
November 2017 - Inschrijving voor Recognizing Industry Expertise
November- Maart 2018 - Nieuwe Master Networking Specialisatie