Witold Kepinski - 15 december 2017

Stephan Derksen Managing Director distributie-divisie Infotheek Group

Stephan Derksen Managing Director distributie-divisie Infotheek Group image

Stephan Derksen (43) is per heden benoemd tot Managing Director van de distributie-divisie van Infotheek Group. De distributie-unit bestaat uit Xeptor IT Distribution, rent gigant FlexIT Rent, netwerk distributeur GHS en de demo organisatie Added Dimension en heeft 14 kantoren verspreid over Europa met meer dan 400 medewerkers. De organisatie koopt op, verkoopt en verhuurt met name circulaire IT producten waarmee het de levensduur van IT hardware verlengt. De organisatie realiseerde met haar business model een groei van gemiddeld 25% over de laatste jaren.

Derksen is sinds 2012 aan boord bij de circulaire IT-leverancier en bekleedde meerdere functies binnen het directieteam, waarbij hij in zijn laatste functie als directeur Strategie en M&A verantwoordelijk was voor de overnames van Infotheek Group. Daarvoor werkte hij onder meer voor netwerkspecialist Curvature. Het voornaamste doel dat Derksen voor ogen heeft met de distributie-divisie is het vergroten van het marktaandeel als specialistische distributeur van circulaire IT producten en diensten en het verder versterken van de bekendheid rondom de voordelen van circulaire IT. De distributeur is onder andere gespecialiseerd in IT asset buyback, IT verhuur en het leveren van End-of-Life en refurbished apparatuur.

Eerder al maakte Jordy Kool, CEO van de Group bekend dat er na een reeks overnames een nieuwe merkenstructuur zou komen voor Infotheek Group: één merk voor de end-userdivisie en één voor de distributiedivisie Kool: “Met Stephans ervaring binnen de IT-sector en de duurzame strategie die hij voor ogen heeft met de distributieactiviteiten is hij de aangewezen persoon om deze rol op zich te nemen. We hebben er het volle vertrouwen in dat Stephan en zijn team het distributielabel verder kunnen laten groeien binnen Europa. Daarnaast brengt Stephan veel ervaring mee op het gebied van acquisities. Dit is een belangrijk onderdeel van onze groeistrategie.”

De nieuwe Managing Director stelt zichzelf ten doel in het begin van 2018 de nieuwe focus volledig te hebben doorgevoerd. “We hebben de laatste jaren veel kennis en ervaring opgedaan door middel van acquisities. Na deze intensieve periode van groei is het tijd om  aan het merk te bouwen en ons bijzondere DNA onder het voetlicht te brengen. Begin 2018 zullen wij onze nieuwe naam ook bekend maken.”, aldus Derksen. De Managing Director rapporteert aan de CEO. Eerder werd bekend gemaakt dat Jordy Kool per uiterlijk 1 april 2018 zijn functie als CEO neerlegt en de zoektocht naar een nieuwe CEO is gestart.

Lenovo Channel Campagne vierkant Algosec 14/11/2024 t/m 28/11/2024 BW
Axians 12/11/2024 t/m 26/11/2024 BN + BW

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!