SAP ondersteunt GDPR compliancy met drie oplossingen
SAP introduceert drie nieuwe Gigya-oplossingen, waarmee organisaties klantgegevens in overeenstemming met de General Data Protection Regulation (GDPR) kunnen opslaan en tegelijkertijd een gepersonaliseerde klantervaring kunnen aanbieden. Door gebrekkige transparantie over het gebruik van persoonlijke gegevens is het vertrouwen van klanten in bedrijven sterk afgenomen. Het gebruiken van persoonlijke data zonder toestemming van de klant is zelfs de belangrijkste reden voor klanten om een merk te verlaten.
Dit blijkt uit het onderzoek ‘The dating game’ van SAP Hybris, onder 1.000 Nederlandse consumenten. Met de integratie van Gigya, biedt SAP oplossingen om bedrijven te ondersteunen bij het creëren van transparantie en het controleren van data. Zo kunnen bedrijven de GDPR compliance-uitdaging aangaan met goed ingerichte registratie, toestemmingsvoorkeur en profielbeheer. De onderstaande nieuwe oplossingen van SAP helpen organisaties bij het implementeren van een datagestuurde aanpak voor effectievere marketing, sales en service, terwijl de klant controle houdt over hoeveel gegevens worden gedeeld.
SAP Hybris Identity, SAP Hybris Consent en SAP Hybris Profile
Het gaat om de volgende drie oplossingen:
- SAP Hybris Identity zorgt voor veilige klantregistratie en login op websites, mobiele applicaties en Internet of Things-apparaten met behulp van flexibele gebruikersauthenticatie opties, algemene standaarden en single sign on-functionaliteit. Verder verzamelt en bewaart het klantgegevens voor vertrouwde en gepersonaliseerde digitale ervaringen.
- SAP Hybris Consent presenteert en registreert de toestemming van de klant voor servicevoorwaarden en privacy-overeenkomsten, inclusief toestemming voor cookies en marketingcommunicatie.
- SAP Hybris Profile transformeert klantinformatie, profielkenmerken en andere systeemgegevens naar één klantweergave, die realtime of in een batch kan worden verstrekt naar vrijwel elke applicatie, service of datawarehouse.
'Vertrouwen is de ultieme valuta'
“Als data het nieuwe goud is, dan is vertrouwen de ultieme valuta die deze data-economie aandrijft”, stelt Patrick Salyer, CEO van Gigya. “Om vertrouwen te creëren, eisen consumenten transparantie in en controle over het beheer van hun data. De GDPR gaat zelfs een stap verder door dit wettelijk te verplichten. Met deze nieuwe SAP Hybris-oplossingen van Gigya, bieden we als één van de weinige oplossingen op de markt die ervoor zorgen dat er vertrouwen wordt gecreëerd in klantrelaties. En dat in slechts vier maanden nadat SAP bekendmaakte Gigya te willen overnemen.”
“Met de GDPR in aantocht kan de timing van deze oplossingen niet beter”, vertelt Mark de Bruijn, VP & Head of Marketing EMEA & MEE bij SAP Hybris. “Vertrouwelijk met klantdata omgaan is de eerste stap die bedrijven moeten zetten om een langdurige relatie aan te gaan. Voldoen aan de GDPR-richtlijnen is hierbij een vereiste. Voor organisaties is het zaak om de GDPR-uitdaging om te zetten in strategische kansen. Door de integratie van Gigya is het mogelijk om transparant om te gaan met data en tegelijkertijd een gepersonaliseerde customer journey te bieden, waarin de klant voortdurend relevante content krijgt.”
Consumer Insights & GDPR Readiness Tour 2018
Meer weten? Kom op 4 april naar DeFabrique in Utrecht voor het gezamenlijke evenement van SAP Hybris en Gigya: Consumer Insights & GDPR Readiness Tour 2018. Gratis inschrijven kan hier.