Webhelp opent kantoor in Rotterdam
Op 29 juni is door Burgemeester Aboutaleb de officiële opening verricht van de Rotterdamse vestiging van Webhelp. De van origine Franse business process outsourcer vestigt zich in de Delfste Poort, pal naast het Centraal Station in Rotterdam. Webhelp is verantwoordelijk voor het ontwerpen en afhandelen van zogeheten Customer Experiences voor vele grote en kleine merken.
Dagelijks werken er in Nederland meer dan 3.500 medewerkers die zich bekommeren om alle vragen, zorgen en wensen van consumenten die per app, chat, e-mail en telefoon afgehandeld worden. Wereldwijd heeft de internationale speler maar liefst 40.000 medewerkers.
Met de opening van deze nieuwe, moderne locatie is Webhelp Nederland nu actief op 9 locaties: Groningen, Enschede (2), Ede, Zoetermeer, Tilburg, Hilversum en Paramaribo. Webhelp heeft Rotterdam uitgekozen om haar groei door te zetten. Op de nieuwe locatie starten circa 210 medewerkers, de ambitie is om dit aantal in 2019 al te verdubbelen.
Een van de redenen voor Webhelp om naar Rotterdam te verhuizen is de arbeidsmarkt. Het werven van voldoende geschikt personeel op de huidige arbeidsmarkt is een grote uitdaging. Uit onderzoek blijkt dat in Rotterdam het gewenste talent voldoende aanwezig is en dolgraag meer willen werken. “De diversiteit van de stad en de mensen, de snelle groei en de dynamiek die dit alles met zich meebrengt heeft ons aangetrokken. Rotterdam is een enerverende stad”, zegt Ronald van Schijndel (foto), CEO Webhelp Nederland.