Storing bij Tele2 veroorzaakt door onderaannemer
Tele2 is afgelopen weekend getroffen door een grote storing. Klanten van Tele2 in het buitenland konden door de storing geen verbinding krijgen met mobiele netwerken. De storing is inmiddels verholpen. De problemen zijn veroorzaakt door een technische update die door een ondernemer werd uitgevoerd.
De telecomproviders meldde op zaterdagavond rond 19:00 uur dat de storing is opgelost, waarna zondagochtend 10:45 uur alle klanten in het buitenland weer verbinding hadden. Klanten die desondanks problemen ervaren en geen verbinding kunnen krijgen met mobiele netwerken, wordt geadviseerd hun smartphone te herstarten.
Veroorzaakt door onderaannemer
"De storing is afgelopen vrijdagochtend 3 augustus begonnen en is in de loop van 4 augustus opgelost. Afgelopen vrijdag heeft één van onze internationale onderaannemers een technische update uitgevoerd die er voor heeft gezorgd dat wij, en andere wereldwijde operators, niet de service hebben kunnen bieden die onze klanten van ons verwachtten. Het aantal getroffen klanten is op dit moment nog niet duidelijk, maar het is iets dat we verder gaan analyseren", schrijft Tele2.
"Het spijt ons enorm dat we niet in staat zijn geweest het probleem eerder op te lossen. Gelukkig is onze dienstverlening weer zoals klanten die van ons verwachten. We gaan ons nu richten op het verder onderzoeken van de oorzaak en er alles aan doen om dit voor de toekomst te voorkomen", aldus het bedrijf.