Digitale expediteur Shypple ontvangt 1,7 miljoen euro kapitaalinjectie
Nederlandse import- en exportbedrijven moeten vaak manieren vinden om het hoofd te bieden aan een gebrek aan gemak en inzichten bij het boeken, plannen en beheren van zeevracht. Het aanpakken van deze problemen is de focus van de in Rotterdam gevestigde start-up Shypple. De digitale expediteur ontvangt 1,7 miljoen euro in een tweede financieringsronde van de Brabantse Ontwikkelings Maatschappij (BOM), August Ventures en particuliere investeerders. De financiering zal worden gebruikt om het product verder te verbeteren en vrachtvervoer te vereenvoudigen.
Treatwell- en Just-Eat.com oprichter Laurens Groenendijk (mede-oprichter, CMO bij Hiber) en Fonq oprichter Patrick Kerssemakers investeren in Shypple via August Ventures. Kerssemakers wordt adviseur bij Shypple. De startup is actief in het segment retail, e-commerce en wholesale. Shypple is van plan haar online platform ook geschikt te maken voor luchtvracht.
"Shypple lost een probleem op dat veel importeurs en exporteurs zullen herkennen: niet-transparante kosten en een transportproces dat weinig zichtbaarheid biedt, zijn vaak aanwezig op de zeevrachtmarkt. Shypple lost dat probleem op met een slimme oplossing die me aan het gemak van boeken herinnert .com ", verklaarde Patrick Kerssemakers.
Een groot deel van de kosten van het verzenden van goederen heeft betrekking op de verwerking en communicatie tussen verschillende partijen. Daarom wil Shypple papierwerk en onnodige kosten elimineren die worden veroorzaakt door de communicatie en documentatie in zeevracht. Het opstarten biedt direct de meest efficiënte routes en de beste prijzen via een gebruiksvriendelijke webapplicatie. Het dashboard toont de live-status van alle zendingen. Daarnaast biedt Shypple verladers een verscheidenheid aan boekings-, plannings- en communicatiemogelijkheden. Dit leidt volgens de start-up tot meer zekerheid over de kosten en zorgt voor meer grip op het proces van vrachtvervoer. Shypple verbindt momenteel meer dan 800 poorten over de hele wereld.
Nieuwe communicatietool
"We zijn twee jaar geleden opgericht en in deze periode zijn we gegroeid van drie naar vijfentwintig medewerkers .We hebben maandelijks twee tot drie nieuwe medewerkers in dienst, ik leg uit dat we snel groeien dankzij de toenemende vraag van bedrijven die hun aanbod willen leveren kettingen transparant.Dit maakt zeevracht niet langer een "zwarte doos", aldus Jarell Habets (26), oprichter van Shypple.
Een van de nieuwe functies van Shypple is een communicatiemiddel dat doet denken aan de populaire toepassing Slack. Jarell Habets; "we krijgen hier veel positieve reacties, de functie maakt een snellere en betere onderlinge samenwerking per verzending mogelijk, soms zijn er tot acht personen bij één verzending betrokken, van de inkoopmanager tot de logistiek-manager en een opslagmedewerker. is een manier waarop ze eindelijk efficiënt met elkaar kunnen communiceren. "