Ivanti stimuleert channel business
Ivanti, het bedrijf dat IT samenvoegt om de digitale werkplek beter te beheren en te beveiligen, gaat flink investeren zijn EMEA-partnergemeenschap om de groei en het succes van partnerkanalen verder te stimuleren en de partnerrelaties te verbeteren. Het bedrijf lanceert twee nieuwe EMEA-kanaalinitiatieven: een nieuwe Platinum Elite-partnerstatus binnen het partner-programma om succes te erkennen en belonen en een verbeterde partnerportal met nieuwe hulpmiddelen en geïntegreerde IT-systemen voor meer efficiëntie.
De Platinum Elite-status is bedoeld voor partners die aanzienlijk hebben geïnvesteerd in het verspreiden van Ivanti’s visie van Unified IT en die een strategische samenwerking met Ivanti hebben opgebouwd. Momenteel is de Platinum Elite-status toegekend aan vier EMEA-partners: Softcat, COMPAREX (Nederland), SCC (Frankrijk) en invent AG, maar op de lange termijn zullen hier extra partners aan worden toegevoegd.
Henk Enter (foto), Solution Specialist bij COMPAREX, zegt: “Wij zijn er enorm trots op dat COMPAREX de eerste partner van Ivanti in Nederland is die de status van Platinum Elite-partner heeft behaald! Dit hebben wij bereikt met onze consistente en jarenlange groei met alle oplossingen van Ivanti. De visie van Ivanti m.b.t. ‘Unified IT’ past naadloos in onze manier van werken en hoe wij klanten willen inspireren en adviseren binnen thema’s zoals: Self-Servicing, IT Access Management en IT Service Management. Hiermee helpen wij onze klanten om een weg te vinden in de digitale revolutie, zodat IT transparant wordt en meer gaat bijdragen aan het behalen van de bedrijfsdoelstellingen. COMPAREX en Ivanti ontwikkelen momenteel samen initiatieven om nog meer waarde voor onze klanten te kunnen genereren. Wij kijken er naar uit om de komende jaren samen nog meer succes te boeken.”
Portal
De partnerportal van Ivanti ondergaat ook een metamorfose en maakt deel uit van een bedrijfsbreed initiatief om de efficiëntie te maximaliseren aldus het bedrijf. De portal heeft momenteel vier hoofdfuncties: de aanmelding en het initiële contact, de trainings- en opleidingsprogramma's, het delen van marketingcampagnes en -middelen en dealregistratie. De upgrade kent verschillende fases; de eerste fase zal in het najaar van 2019 live gaan en een volledige integratie bieden met Ivanti's interne CRM-systeem, waardoor bedrijfsprocessen worden gestroomlijnd en de gebruikerservaring wordt verbeterd. Met deze nieuwe mogelijkheid kunnen SLA's op alle dealregistraties worden toegepast om responstijden te volgen en te garanderen. Uiteindelijk zal dit ervoor zorgen dat partners sneller oplossingen aan hun klanten kunnen leveren.
Distributeurs
Fase twee van de update, die in januari 2020 van start gaat, biedt de mogelijkheid aan distributiepartners om rechtstreeks vanuit de portal nieuwe business te genereren. Ook zal het mogelijk worden om licenties binnen vijftien minuten te bestellen, wat de klantervaring aanzienlijk verbetert.
“We blijven veel investeren in het partnerkanaal, omdat onze partners essentieel zijn voor ons toekomstige succes en onze ambitieuze groeiplannen,” zegt James Anderson, Area VP of Channel in EMEA. "Deze initiatieven zullen onze partners helpen hun winstgevendheid te vergroten en de investeringen in onze technologie stimuleren. Zo kunnen we onze belofte van Unified IT waarmaken.”