Matrix42 op zoek naar uitbreiding partnerkanaal
Matrix42 is een ambitieus bedrijf, zo blijkt uit een interview met Cees Broer, Area Sales Director Northern Europe. Het bedrijf wil de komende tijd onder meer het partnerkanaal uitbreiden.
Matrix42, specialist in Enterprise Service Management, liet al 17 kwartalen op rij groei zien. Het heeft kantoren in steeds meer Europese landen en is ook actief in de Verenigde Staten. Broer: “We zijn enorm aan het internationaliseren. In Duitstalige landen zijn we een grote naam en werken ongeveer vijfduizend klanten (waaronder Puma, Deutsche Telekom en Infineon, red.) met onze oplossingen. In andere landen groeit dat aantal ook heel snel. We zijn er vooral trots op dat klanten, als ze eenmaal voor ons kiezen, bijna niet meer weggaan. De retentiewaarde ligt rond de 98,9 procent. Dat is niet voor niets.”
Maar er blijven altijd uitdagingen en verbeterpunten, zo geeft hij ook aan. “In deze regio is er qua naamsbekendheid nog veel winst te behalen. We zijn nog niet zichtbaar genoeg. Daar gaan we op allerlei manieren hard aan werken. Daarnaast willen we het partnerkanaal uitbreiden. Partners zijn heel belangrijk voor ons. Zeventig procent van onze business gaat via hen, vooral omdat zij weten wat er in de markt speelt. We zijn op zoek naar nieuwe partners die in ons willen investeren en waarmee we echt kunnen samenwerken. Dat kunnen partners zijn met een breed aanbod, maar ook bedrijven met een specialisatie in een onderdeel van ons portfolio. We kunnen hen op allerlei manieren ondersteunen. Ik hoor van onze bestaande partners vaak de feedback terug dat ze verrast zijn door de breedte en de kwaliteit van ons portfolio en de mogelijkheden die we bieden.”
Lees hier het hele interview.
Door: Johan Van Leeuwen