Jay McBain wordt Chief Analyst bij Canalys
IT-channel onderzoeksbureau Canalys is verheugd aan te kondigen dat Jay McBain zich bij Canalys heeft gevoegd als hoofdanalist in het onderzoeksteam voor channels. Hij zal het onderzoeksprogramma Channels Analysis North America van Canalys leiden en zal een integraal onderdeel zijn van het wereldwijde onderzoeks- en adviesteam.
"Het lijdt geen twijfel dat Jay zowel een thought leader als een uitdager is op het gebied van kanalen en ecosystemen", zegt VP Channels, Alex Smith. "We zijn verheugd dat Jay zich bij ons groeiende team van analisten in Noord- en Zuid-Amerika, Azië-Pacific en Europa voegt." Jay heeft verschillende executive channel sales-, marketing- en strategiefuncties bekleed bij IBM, Lenovo en ChannelEyes. Meest recentelijk was Jay Principal Analyst voor wereldwijde kanalen, partnerschappen en ecosystemen bij Forrester.
"Het volgende decennium van het kanaalecosysteem zal cruciaal zijn, aangezien de technologie-industrie een grote transformatie ondergaat", aldus McBain. "Deelnemen aan een wereldwijd adviesbureau dat zich toelegt op het kanaal en leveranciers helpen navigeren door een steeds complexer kanaalecosysteem is erg spannend."
Smith voegde toe: “Ons wereldwijde team van kanaalexperts, samen met onze kanaalevenementen van wereldklasse, de Candefero-kanaalgemeenschap en eigen digitale tools, maken ons goed uitgerust om leveranciers te ondersteunen bij het begrijpen hoe het kanaalecosysteem zich ontwikkelt. De toevoeging van Jay laat zien hoe toegewijd we zijn om 's werelds toonaangevende adviesbureau voor kanaalanalisten te zijn."
Volgens onderzoeksbureau Forrester, waar McBain eerder werkte, staat Dutch IT Channel in de Top 59 Global IT Channel Media Outlets. Jay McBain schreef dit in een blog over de waarde van de top-59 channel media platformen uit diverse landen.