Wouter Hoeffnagel - 01 december 2022

Yokoy benoemt Simon O’Kane tot Chief Revenue Officer

Yokoy benoemt Simon O’Kane tot Chief Revenue Officer image

Het Zwitserse bedrijf voor uitgavenbeheer Yokoy stelt Simon O’Kane (foto) aan als Chief Revenue Officer. O’Kane komt aan het hoofd te staan van de wereldwijde activiteiten op het gebied van sales, marketing en klantensucces bij Yokoy. Hij zal verantwoordelijk zijn voor het versnellen van rendabele groei met de klant in het middelpunt.

Deze strategische aanstelling past bij de plannen van Yokoy om de markt voor uitgavenbeheer van middelgrote en grote bedrijven in Europa en daarbuiten te transformeren. Als lid van Yokoy’s directieteam gaat O’Kane nauw samenwerken met CEO en mede-oprichter Philippe Sahli en de overige oprichters van het bedrijf. Zijn strategische focus zal liggen op het stimuleren van groei in de belangrijkste markten van Yokoy.

Voor zijn huidige functie bij Yokoy was O’Kane General Manager International Business bij het werkbeheerplatform Asana. Daar was hij verantwoordelijk voor de regionale uitbreiding en speelde hij een belangrijke rol in het wereldwijde succes van Asana. O’Kane beschikt over uitgebreide ervaring met het opzetten van goed presterende teams en het uitvoeren van internationale go-to-market-strategieën bij gerenommeerde softwarebedrijven zoals Qualtrics, Huddle en Salesforce. O’Kane heeft een Bsc (Hons)-graad in Business Studies van de Manchester Metropolitan Industry University.

Bedrijfsuitgaven hervormen

Zijn ervaring en kwalificaties passen uitstekend bij de missie van Yokoy: de wereld van bedrijfsuitgaven vanaf de basis hervormen om duizenden zakelijke gebruikers meer autonomie te geven. Met de zelflerende AI van Yokoy besparen bedrijven kostbare tijd en krijgen financiële afdelingen hun uitgaven volledig onder controle. De intelligente B2B-oplossingen leveren bedrijven kostenbesparingen op.

“Ik ben heel blij dat Simon ons team komt versterken”, vertelt Philippe Sahli, Chief Executive Officer van Yokoy. “Hij komt binnen op een cruciaal moment voor ons bedrijf en wij kunnen profiteren van zijn uitgebreide kennis en ervaring om Yokoy optimaal en efficiënt te laten groeien.”

Efficiënte groeistrategie

“Duurzame groei is nog nooit zo belangrijk geweest als nu. De softwarebranche verandert razendsnel. Lange tijd lag de focus puur op groei, ongeacht de kosten, maar de meeste toonaangevende softwareleveranciers zijn inmiddels overgestapt op een efficiënte groeistrategie. Samen met Simon gaan we door met het positioneren van Yokoy op een manier die daarbij past. We blijven ook onze visie uitdragen, namelijk dat alle bedrijven optimaal grip op hun financiën kunnen krijgen met behulp van slim uitgavenbeheer.”

“Ik ben verheugd dat ik het Yokoy-team kom versterken op zo'n cruciaal moment - niet alleen voor het bedrijf zelf, maar ook voor de branche! Yokoy is bijzonder goed thuis in de markt, en met onze AI-software creëren we echte meerwaarde. Klanten van Yokoy krijgen volledig grip over hun uitgaven, altijd en overal. Dat levert flinke kostenbesparingen op, wat uitermate interessant is voor bedrijven in de wereld van nu, die snel verandert en waarin niets zeker is", zegt O’Kane over zijn aanstelling. “Ik ga graag aan de slag als de nieuwe CRO van Yokoy om samen met de rest van het leidinggevende team onze krachten te bundelen en onbenutte kansen in de financiële SaaS-branche op te pakken.”

De aanstelling van O’Kane volgt op het nieuws van eerder dit jaar, dat Yokoy 80 miljoen dollar heeft binnengehaald in een Series B-financieringsronde met Sequoia Capital als grootste investeerder.

Lenovo Channel Campagne vierkant Algosec 14/11/2024 t/m 28/11/2024 BW
Gamma Benelux 19/11/2024 t/m 29/11/2024 BW + BN

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!