Telecomproviders moeten IT-kanaal omarmen voor digitale transformatie
Nu 80% van de partners regelmatig telecom- en IT-oplossingen bundelt, moeten telecomproviders het IT-kanaal optimaal benutten om hun eigen technologische transformatie te versnellen. Dat concludeert Canalys-analist Jay McBain (foto).
Hij wijst op een nieuw rapport van Devan Adams, dat vrij beschikbaar is op de Canalys-website. De convergentie van IT en telecom is duidelijk zichtbaar nu partners steeds vaker geïntegreerde oplossingen aanbieden die connectiviteit combineren met snelgroeiende IT-oplossingen zoals cloud, AI en cybersecurity.
Uit onderzoek van Canalys onder circa 150 channelpartners blijkt dat de IT-oplossingen die het meest worden gebundeld met telecomconnectiviteit de volgende zijn:
- Unified communications-as-a-Service
- Cybersecurity
- Device management (RMM/MSM)
- Cloud IaaS en PaaS
- Backup en disaster recovery
Go-to-market
Telecomproviders moeten hun samenwerking met channelpartners optimaliseren om digitale transformatie te stimuleren, klantervaringen te verbeteren en substantiële omzetgroei te realiseren.
Door de sterke punten van hun channelpartners te benutten, kunnen telecomproviders end-to-end oplossingen leveren, hun inkomstenstromen diversifiëren en inspelen op de nieuwste markttrends.
Telecomproviders zouden hun bestaande partnerschappen met hyperscalers en andere grote technologiebedrijven volledig moeten benutten om hun go-to-market-strategieën nieuw leven in te blazen en de wendbaarheid en innovatie van grote techbedrijven te evenaren.