Canalys publiceert Managed BDR Leadership Matrix 2025
Zes leveranciers zijn gekroond tot kampioenen in de Canalys Managed BDR Leadership Matrix van 2025: Acronis, ConnectWise (Axcient), Dropsuite, Kaseya (Datto), Keepit en N-able (Cove). Drie van deze leveranciers, Acronis, Kaseya (Datto) en N-able (Cove), behielden hun kampioensstatus van de vorige editie van de Canalys BDR Channel Leadership Matrix. Dit meldt Canalys analist Robin Ody.

Zes leveranciers zijn gekroond tot kampioenen in de Canalys Managed BDR Leadership Matrix van 2025:
- Acronis-software.
- ConnectWise (Axcient).
- Dropsuite.
- Kaseya (Datto).
- Blijf zo doorgaan.
- N-able (Cove).
Drie van deze leveranciers, Acronis, Kaseya (Datto) en N-able (Cove), behielden hun Champion-status uit de vorige editie van de Canalys BDR Channel Leadership Matrix.
Canalys definieert vier categorieën partners in de Leadership Matrix
Champions hebben de hoogste niveaus van excellentie in kanaal- en technologiecapaciteit laten zien in de afgelopen 12 maanden vergeleken met hun branchegenoten, zoals beoordeeld door kanaalpartners en Canalys-analisten. Andere leveranciers worden geclassificeerd als:
- Kandidaten (diegenen met hoge kijkcijfers op basis van de prestaties van het kanaal, maar met een daling of gelijkblijvende score ten opzichte van vorig jaar).
- Scalers (die verbeteringen in partnergevoel realiseren, maar nog niet het hoogste niveau van consistentie in kanaaluitmuntendheid bereiken).
- Leveranciers van funderingen hebben de laagste beoordelingen en hebben de afgelopen 12 maanden ook te maken gehad met een verslechtering van het partnervertrouwen.
In dit rapport worden back-up en noodherstel gedefinieerd als technologie (hardware of software) die exacte kopieën van gegevens maakt op één of meerdere platforms en/of applicaties, met als doel deze te herstellen in geval van verlies, diefstal of encryptie.
Back-up en noodherstel zijn sleutelelementen bij het bouwen van MSP-platformspellen
Back-up- en disaster recovery-producten zijn belangrijker geworden in een tijd van ransomware-groei, cyberverzekeringen, regelgeving en steeds complexere SaaS-technologiestapels, en MSP's staan aan de frontlinie van deze strijd van klanten. Deze leveranciers combineren gebruiksgemak en levering met een meer op MSP's gerichte mindset. Leveranciers van enterprise-back-up en -opslag vonden het moeilijk om te voldoen aan de behoeften van MSP's vanuit het oogpunt van technologie, prijsstelling of go-to-market. Daarom is het belangrijk om leveranciers te bekijken door een MSP-centrische lens en hun capaciteiten te beoordelen langs deze gedefinieerde lijnen.
Als we kijken naar de bewegingen van veel leveranciers in deze matrix, is er een patroon ontstaan. Door een back-upleverancier te verwerven, kunnen leveranciers van andere producten, zoals cybersecurity en remote monitoring and management (RMM), hun MSP-platformposities opbouwen. In een managed services-economie die tegen het einde van 2025 US$ 595 miljard waard zal zijn voor kanaalpartners, zijn investeerders zich er terdege van bewust dat partners de manier waarop ze hun klanten bedienen, moeten vereenvoudigen.
NinjaOne nam Dropsuite over in 2025, ConnectWise nam Axcient over in 2024 en als we verder teruggaan, kunnen we zien dat twee andere RMM-leveranciers (Kaseya en N-able) ook hun BDR-producten hebben overgenomen en deze hebben gebruikt om hun totale adresseerbare markten en hun potentiële waarderingen te vergroten. Het zal interessant zijn om te zien wat er met andere leveranciers, zoals Druva of Keepit, gebeurt in het komende jaar of twee.