Redactie - 18 augustus 2014

EMC neemt afscheid van direct sales tool

EMC, leverancier van storage en big data oplossingen, neemt komende maanden afscheid van direct sales tool Direct Express (DXP). Deze was concurrerend tegen het Channel Express (CXP) system salestool dat door EMC partners wordt gebruikt. Nu kunnen klanten, die niet door EMC zijn aangemerkt als 'direct',  alleen bij channel partners exacte prijzen voor EMC oplossingen opvragen.

EMC heeft als doel zoveel mogelijk via channel partners te verkopen zo zegt Phillipe Fosse (foto), channelbaas van EMC EMEA. In 2013 werd er in Europa voor 64 procent indirect via channel partners verkocht. in 2012 was dat nog 59 procent. Met de service providers en system integrators meegerekend is de business inmiddels 80 procent indirect.

EMC stelt wel hoge eisen in zijn nieuwe Business Partner Programma (BPP), onder andere minimale omzettargets. Lees meer hierover in het interview met Phillipe Fosse.

Door: Witold Kepinski

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!