Redactie - 27 oktober 2016

ATPI Corporate Events: 'Een event moet altijd onderscheidend zijn'

ATPI Corporate Events: 'Een event moet altijd onderscheidend zijn' image

Het aantal events van leveranciers, distributeurs en andere organisaties in het ICT-kanaal loopt in de tientallen per maand. De grote vraag is: hoe krijg je (beoogde) relaties op het juiste event? ATPI Corporate Events, specialist in netwerkevenementen, vindt dat een event altijd onderscheidend moet zijn.

Client services manager Pien Keizer-de Vries van ATPI Corporate Events ziet in de ICT-wereld een grote behoefte om partners te verbinden en doelgroepen te bereiken. “De ICT-branche gaat als een trein, de concurrentie is keihard en veel bedrijven zitten in een transitie en moeten snel schakelen. In zulke tijden heb je partners nodig en die moet je ontmoeten. Events zijn momenteel pure noodzaak.”

Maar steeds meer ICT-partijen merken dat hun huidige aanpak niet werkt, bijvoorbeeld doordat een event als een losse flodder wordt ingeschoten. Bovendien wemelt het van de events en zien betrokkenen door de bomen het bos niet. Volgens ATPI moet een event daarom altijd onderscheidend zijn. “Als wij een event voor een klant organiseren, beginnen we altijd met het DNA van het bedrijf zelf: waar is dat onderscheidend?”, vertelt manager corporate events Yolanda Logt. “Niet elk ICT-bedrijf is hetzelfde en partijen hebben verschillende behoeftes en doelgroepen. We willen weten waar een organisatie voor staat, wat de waarden en doelstellingen zijn en wat het bedrijf wil uitstralen naar zijn relaties. Pas dan kun je een event organiseren dat doet wat het moet doen: deelnemers belonen voor het feit dat ze klant of business partner zijn.”

Lees hier het volledige interview met ATPI Corporate Events

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!