Witold Kepinski - 13 november 2017

Connectwise breidt MSP software aanbod uit

Connectwise, aanbieder van  business management oplossingen waarmee IT-dienstverleners en MSP’s hun processen kunnen digitaliseren en automatiseren, heeft zijn aanbod uitgebreid. Dit meldt de Amerikaanse leverancier uit Florida aan de 3500 aanwezigen tijdens de onlangs gehouden IT Nation conferentie namens ceo Arnie Bellini (foto). Connectwise wordt in Nederland door Portland Europe aangeboden.

Bellini deelde details uit over de visie van ConnectWise om leveranciers van technologieoplossingen te helpen bij het bouwen van efficiëntie en het stimuleren van. Als een geïntegreerde suite met meer dan 200 integraties met andere IT-merken is ConnectWise volgens de ceo goed gepositioneerd om het ecosysteem voor technology solution providers (tsp’s) uit te breiden.

ConnectWise Unite

ConnectWise heeft een proefprogramma voor ConnectWise Unite gelanceerd , een nieuwe oplossing om TSP's te helpen bij het automatiseren en stroomlijnen van de facturering, terwijl ook cloud-gebaseerde monitoring en beheer wordt geboden. Met ConnectWise Unite kunnen Cisco-partners alle Cisco Spark-, Cisco Meraki-, Cisco Umbrella- en Cisco Stealthwatch-oplossingen uitrollen en beheren vanuit één beheerconsole. TSP's kunnen zich aanmelden voor een gratis proefperiode van ConnectWise Unite met Cisco, die loopt tot 1 januari 2018.

ConnectWise Unite is ook ontworpen voor TSP's die Amazon Web Services (AWS) gebruiken voor hun cloud-gebaseerd beheer en facturering van virtuele machines en opslag. ConnectWise Unite-oplossingen zijn op dezelfde basis gebouwd als ConnectWise CloudConsole, waarmee ConnectWise-partners beschikken over een alles-in-eéén tool voor Microsoft Office 365 en Microsoft Azure cloud services.

"Onze focus en passie voor meer dan 35 jaar is om manieren te vinden voor TSP's om hun efficiëntie te vergroten, de zichtbaarheid van hun bedrijf te vergroten en hun activiteiten te laten groeien," zegt Bellini. "ConnectWise Unite doet dat alleen door de complexiteit en de kosten van het beheren van meerdere cloudoplossingen drastisch te verminderen, terwijl bedrijven van elke omvang de mogelijkheid krijgen om snel de zakelijke voordelen van terugkerende inkomsten te plukken."

Vooruitblik voor 2018

In 2018 wordt de ConnectWise Developer Kit gebruikt om het eenvoudig en snel te maken om verbinding te maken met het ConnectWise-platform, zo werd verder gemeld tijdens de IT Nation conferentie. Hiermee kunnen ontwikkelteams snel alles in het ecosysteem verbinden met het ConnectWise-platform. Bellini: "De ConnectWise Developer Kit biedt een enkel venster dat ons ecosysteem verenigt". Bellini zei dat de voortdurende toewijding van ConnectWise om ervoor te zorgen dat aanbieders van mobiele telefonie kunnen kiezen welke oplossingen het beste werken voor hun bedrijf, de drijvende factor is achter het idee van de ConnectWise Developer Kit. "We begrijpen dat one-size-fits-all oplossingen niet praktisch zijn in een steeds evoluerend ecosysteem dat zo divers is als het systeem waarin de TSP's bestaan," zei hij. "Door onze partners de keuze te bieden om naadloos elke gewenste oplossing te integreren met het ConnectWise-platform, kunnen ze profiteren van de eenvoud van één platform op een manier die aansluit bij hun unieke behoeften."

ConnectWise Automate en Perspective

Craig Fulton, Chief Product Officer voor ConnectWise, kondigde tijdens een keynote dat er verschillende nieuwe verbeteringen en functies in de ConnectWise-suite zijn.

ConnectWise Automate wordt meer webgebaseerd, waardoor nauwere integratie mogelijk wordt tussen Automate en ConnectWise Manage. De eerste twee functies die webgebaseerd worden zijn computerbeheer en een nieuwe netwerkkaartfunctie, die beide toegankelijk zijn vanaf elk apparaat met een browser en zonder het serviceticket te hoeven verlaten. Deze verbeteringen zullen naar verwachting beschikbaar zijn in het eerste kwartaal van 2018.

ConnectWise Perspective maakt een videoverbinding met een smartphone mogelijk tussen de klant van een TSP en een technicus en stuurt een live video-feed van de smartphone van die klant naar de technicus. Perspective is beschikbaar in het tweede kwartaal van 2018 en verbetert de dienstverlening door automatisch streepjescodes te scannen, sessies te registreren, werkstation informatie toe te voegen aan tickets en meer.

"Een van de vele voordelen van Perspective is wat het betekent voor onze partners als het gaat om training en personeel. Junior technici kunnen in het veld werken met ondersteuning van een senior technicus op kantoor", zei Fulton. "Bovendien stelt Perspective een klant in staat om de rol van veldtechnicus te spelen, in combinatie met de communicatie terug naar een technicus op kantoor."

ConnectWise investeert in leverancier en partner integratie

ConnectWise Capital, de financiële tak van ConnectWise, heeft tot slot een fonds van 10 miljoen dollargestart, dat zal groeien tot 25 miljoen dollar, voor investeringen in inspanningen voor technologie-integratie en bedrijven die het ConnectWise-ecosysteem willen uitbreiden. Het geld zal specifiek worden gebruikt voor het ConnectWise-ecosysteem, zei Bellini. Het ConnectWise-platform wordt krachtiger als leveranciers sneller kunnen integreren zo is de gedachte.

Door: Witold Kepinski

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!