Redactie - 02 juli 2018

Interconnect maakt partners enthousiast voor Discover

Interconnect maakt partners enthousiast voor Discover image

Interconnect organiseert veel evenementen en trainingen in haar datacenter in Eindhoven. Nu had de partnerdag van de private IaaS provider een heel andere locatie: Slot Loevestein. “Maar met zo’n burcht, gebouwd voor veiligheid en bescherming, voelen wij ons toch wel verwant”, was de brug die sales manager Elwin Sterk sloeg.

De partnerdag was vooral bedoeld als een introductie van Discover, het nieuwe portal voor partners. Een select groepje uitgekozen partners luisterde aandachtig naar de uitleg die Sterk daarover gaf. “Discover is een marktplaats waar vraag en antwoord bij elkaar komen”, zei hij. “Als partner zijn jullie via Discover vindbaar voor afnemers en daarmee hebben jullie er een extra kanaal bij om jezelf te profileren.”

Ecosysteem
Discover is niet alleen bedoeld als een sales-hulpmiddel voor de partners. Het heeft ook de doelstelling om het partnerecosysteem meer vorm te geven. Sterk: “We zien steeds vaker dat jullie als partners elkaar vinden en versterken. In een samenwerking vullen jullie dan een vraag van een klant in. Dit portal is ook bedoeld om elkaar nog makkelijker vinden. Er komen in de toekomst opties bij die de communicatie tussen jullie makkelijker op gang brengen.” Sterk deed tot slot een beroep op de partners om het portal te verrijken met content en om leads die via Discover binnenkomen goed op te volgen.

Toekomst
Ook VMware had een rol in het evenement. Dat is niet gek als je weet dat de cloud van Interconnect is gestandaardiseerd op VMware. Pre-sales-manager Boudewijn Aelbers gaf zijn kijk op de toekomst van de digitale transformatie. Hij deed dat met een boeiend verhaal over zelfrijdende auto’s, Artificial Intelligence en het Internet of Things. Hij ging in op mogelijke business cases waarbij bijvoorbeeld de retail veel klantgerichter kan werken, maar vertelde ook over de gevaren van IoT door te vertellen over een casino dat dit jaar via de thermometer van het aquarium gehackt werd. Aelbers gaf aan welke rol VMware wil spelen. “Wij helpen organisaties met de transformatie zodat zij competitief kunnen zijn.”

Roadmap
Ook Interconnect zelf wierp vervolgens een blik in de toekomst. Product manager Mark van de Ven toonde de cloudroadmap. Hij sprak over het vernieuwen van de storage en de verlaging van de prijzen daarvan, over nieuwe multi factor authentication en over self service. Maar hij zette ook een stip op de horizon. Interconnect wil in de toekomst ook integreren met de public cloud. “Wij geloven in multi cloud. Nu is er bij ons, behalve ons private cloud aanbod, ook al een koppeling naar de public cloud mogelijk. Maar we willen nog een stap verder gaan door de integratie met onder andere AWS en Azure mogelijk te maken.”

Daarmee eindigde het inhoudelijke deel, hoewel ook de rondleiding door Loevestein die volgde een behoorlijk inhoudelijk karakter had. De partners kregen een boeiend lesje geschiedenis, met onder andere het verhaal van Hugo de Groot die in 1621 in een grote boekenkist uit Loevestein ontsnapte.

Elwin Sterk keek na afloop terug op een geslaagd evenement. “Discover is heel belangrijk voor ons en deze dag was vooral bedoeld als een informatiemoment daarvoor. Dan is het fijn om te merken dat partners belangstelling hebben en enthousiast reageren.”

Bijzonder jaar
2018 was tot nu toe een bijzonder jaar voor Interconnect. De lancering van Discover is daar een belangrijke reden voor. Ook veranderde na 23 jaar het logo. Daarnaast verscheen er een onderzoek waaruit bleek dat Interconnect na Azure en AWS de meest gebruikte IaaS-leverancier in Nederland is. “In de top 10 waren we het enige volledig Nederlandse bedrijf”, zegt Sterk trots.

Dat al die gebeurtenissen samenvallen is niet helemaal toevallig. Interconnect is al jarenlang vooral een technische club. Zonder daarop in te leveren investeert het nu veel meer in de boodschap en het beeld naar buiten toe. “Het marketingbudget is fors verhoogd”, vertelt Sterk.
Er werken nu zeven mensen op de marketingafdeling en er wordt geïnvesteerd in reclame-uitingen, zoals een groot billboard langs de A2.

Maartje van Alem is daar als marketing manager verantwoordelijk voor. “We zetten inderdaad in op het verhogen van onze naamsbekendheid, zodat er niet alleen een push- maar ook pull-effect ontstaat. Voor onze partners is dat natuurlijk ook een gunstige ontwikkeling.”

Door: Johan van Leeuwen

Copaco | BW 25 maart tm 31 maart 2024 Trend Micro BW BN week 10-11-13-14-2024
Copaco | BW 25 maart tm 31 maart 2024

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!