Wouter Hoeffnagel - 11 oktober 2018

Capgemini Invent helpt auto-industrie klanttevredenheid te vergroten

Capgemini Invent lanceert Smart Mobility Connect, een dienst die OEM's (original equipment manufacturers) in de auto-industrie helpt nieuwe zakelijke kansen te identificeren, de implementatietijd te versnellen en klanttevredenheid te verhogen. Smart Mobility Connect combineert strategie, technologie, artificial intelligence en analyse, met creatief design.

Dr. Rainer Mehl, Managing Director van Manufacturing, Automotive en Life Sciences bij Capgemini Invent Global: "In dit tijdperk van hyperconnectiviteit verandert alles aan de manier waarop we een voertuig kopen, bezitten en gebruiken. Consumenten verwachten een digitale relatie met hun auto die even persoonlijk en intuïtief is als hun andere online interacties. Om aan deze verwachtingen te voldoen of deze zelfs te overtreffen, moeten OEM's het tempo bijbenen. Capgemini Invent stimuleert innovatieve manieren van werken die OEM’s helpen omgaan met de nieuwe en evoluerende realiteit van het autolandschap: van het integreren van agile methoden, leren en aanpassen in real-time, tot snelle iteratie en prototyping. Smart Mobility Connnect stelt autobedrijven in staat om zichzelf voortdurend opnieuw uit te vinden terwijl ze zich aanpassen aan hun veranderende omgeving".

Drie kernpijlers

De nieuwe dienstverlening is op maat ontwikkeld voor de auto-industrie. De drie kernpijlers van de dienst zijn:

  • Connected Customer: Met behulp van technologie en real-time data levert de dienst bruikbare inzichten die helpen de impact van de klantervaring te vergroten en de betrokkenheid van de klant te verhogen.
  • Connected Services en Products: Op basis van data en inzichten worden om veelbelovende en geconnecteerde diensten en producten geïdentificeerd om de klanttevredenheid te verhogen. Deze producten en diensten worden via verschillende kanalen toegankelijk gemaakt en afgestemd op individuele behoeften. 
  • Connected Ecosystem: De dienst stelt bedrijven in staat hun toekomstige positionering binnen de digitale waardeketen te bepalen en hun visie te ontwikkelen dankzij flexibele bedrijfs- en operationele modellen.

Customer Engine

Aan de basis van deze pijlers ligt de 'Customer Engine' van de Capgemini Group, een technologisch kader dat helpt om platforms rondom customer engagement te implementeren. Via de Customer Engine kan Capgemini Invent, met de steun van Capgemini Group, helpen bij het definiëren van nieuwe klantervaringen die klanten een snelle en duurzame meerwaarde bieden. Als voorbeeld noemt het bedrijf AI-functionaliteiten die alle betrokken partijen van het mobiliteitsecosysteem met elkaar verbinden.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!