Redactie - 13 oktober 2019

Wat consumenten écht willen: inzicht in de toekomst van de fysieke winkel

De opkomst van e-commerce heeft het winkelgedrag van mensen compleet veranderd. Axis Communications en onderzoeksbureaus Ipsos en GfK ondervroegen 2.500 consumenten in 'mode-hotspots' New York, Shanghai en Frankrijk om inzicht te krijgen in hun ideale winkelervaring en om retailers te helpen bij het ontwerpen van de winkels van de toekomst.

Axis biedt winkeleigenaren oplossingen om de customer experience in de winkel verder te optimaliseren. Om ook in de toekomst relevante oplossingen te kunnen blijven ontwikkelen, is het belangrijk om te begrijpen wat consumenten over de hele wereld nu écht willen.

De belangrijkste resultaten van dit onderzoek zijn verzameld in een overzichtelijk rapport en kunt u hier downloaden.

Hoewel digitalisering cruciaal is voor de toekomst van retailers, bestaat er nog steeds een duidelijke behoefte aan een fysieke winkelervaring, zo blijkt uit het onderzoek. Het rapport bevat onder andere inzichten in de belangrijkste vereisten van het winkelend publiek, verbeterpunten en benoemt factoren die van invloed zijn op fysieke winkelbezoeken.

Dit zijn enkele belangrijke bevindingen uit het onderzoek:

  • Een meerderheid van 77 procent van de ondervraagde consumenten geeft aan dat fysieke en online winkels elkaar moeten aanvullen, met een naadloze ervaring op alle online en offline touchpoints;
  • Technologie speelt een belangrijke rol bij het oplossen van de grootste winkelfrustraties, zoals het verminderen van wachtrijen bij de kassa's (90% vond dit belangrijk) en voldoende winkelpersoneel op drukke momenten (80%);
  • De trend 'retailtainment' – winkelomgevingen die een complete beleving bieden, gericht op sociale betrokkenheid – wint aan populariteit.

Door: Andreas Reimann, PR en Social Media Specialist bij Axis Communications

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!