Redactie - 17 juni 2020

Pegasystems: Door corona gebeurt er veel rondom customer engagement

Pegasystems: Door corona gebeurt er veel rondom customer engagement image

De coronacrisis heeft voor iedereen gevolgen en zal ook voor veranderingen op lange termijn zorgen. Derk-Jan Brand, de Vice President and Managing Director Benelux & Nordics van Pegasystems, ziet veel gebeuren in het werkterrein waarin Pega actief is: customer engagement. Dat zegt hij in een recent interview met Dutch IT-channel.

Brand spreekt veel klanten van Pega op directieniveau en merkt dat bedrijven nu bezig zijn met het ‘future proof’ maken van hun organisatie. Hij ziet meerdere ontwikkelingen. “Er gebeurt nu erg veel rondom customer engagement. Bedrijven snappen het belang daarvan en zien ook in dat het veel meer is dan een mooie website. Het gaat om de hele customer journey en daarbij horen bijvoorbeeld ook order fulfilment en support. De relatie tussen consument en organisatie is op dit moment fundamenteel aan het veranderen en dat is, verwacht ik, iets blijvends.”

“Daarnaast zie je dat de trend richting as-a-service nu verder wordt versneld”, vervolgt hij. “Dat gebeurt in allerlei sectoren. Banken bieden bijvoorbeeld niet alleen een creditcard aan, maar ook een financieringspakket op maat, afgestemd op de specifieke situatie van de klant. Of denk aan een autofabrikant die zich niet meer alleen richt op het maken en verkopen van auto’s, maar die een mobiliteitsoplossing aanbiedt voor een vast bedrag per maand. Organisaties zijn aan het transformeren naar nieuwe businessmodellen en hebben platformen nodig om ze daarbij te ondersteunen.”

Lees het volledige artikel 

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!