SAP Customer Data Platform is beschikbaar

SAP Customer Data Platform is beschikbaar

16-10-2020 | door: Witold Kepinski

SAP Customer Data Platform is beschikbaar

SAP heeft de wereldwijde lancering aangekondigd van SAP Customer Data Platform, een next-generation klantgegevensplatform (CDP) dat organisaties in staat moet stellen de klantervaring te herdefiniëren bij elk engagement, van commercie en marketing tot verkoop. en service.De aankondiging werd gedaan tijdens SAP Customer Experience LIVE, online gehouden van 14 tot 15 oktober.

Nu klantervaring een steeds belangrijkere onderscheidende factor wordt van merken over de hele wereld, wenden velen zich tot CDP's om unieke, gepersonaliseerde ervaringen voor een verscheidenheid aan marketingdoeleinden mogelijk te maken. Maar al te vaak heeft deze beperkte marketingfocus het ware potentieel van een effectief CDP belemmerd. Het SAP Customer Data Platform is gepland om verder te gaan dan marketing door een rijke context toe te voegen aan commerce, verkoop en service-ervaringen, met relevante tijdige marketing. Daarbij streeft SAP Customer Data Platform naar personalisatie, op basis van het vermogen om klantgegevens te verzamelen en te beheren. Dit stelt organisaties in staat de klant op elk contactmoment te kennen, relevante gesprekken te stimuleren en blijvende klantloyaliteit te creëren, aldus SAP.

Gegevens verbinden, respecteren, begrijpen en personaliseren voor succes

SAP Customer Data Platform is specifiek ontworpen om vier belangrijke kansen aan te pakken om het bereik en de effectiviteit van het merk te vergroten:

Verbindt elke databron in de organisatie. Wanneer verschillende gegevensbronnen afzonderlijk klantgegevens opslaan, is het resultaat een proliferatie van datasilo's en fragmentatie van het klantbeeld. Met SAP Customer Data Platform kunnen klantgegevens worden opgenomen en omgezet vanuit elke bron binnen de organisatie, inclusief eigen CRM-gegevens; tweede partij, derde partij en offline gegevens; en gebeurtenis- en activiteitenstromen, samen met transactionele, gedrags-, ervarings- en backofficegegevens. Wat de bron ook is, de gegevens worden in context bewaard bovenop de operationele gegevens om systemen met elkaar te verbinden die een hoog vertrouwen in de gegevenskwaliteit vereisen. Dit resulteert in levende, ademende, uniforme klantprofielen die in realtime en in het moment worden bijgewerkt.

Klantgegevens respecteren met een holistische strategie voor gegevensprivacy. In het huidige landschap van gegevensprivacy moeten merken begrijpen hoe, wanneer en waar klantgegevens kunnen worden gebruikt. Door het kerndoel te begrijpen waarom de gegevens worden verzameld, kan SAP Customer Data Platform helpen een meer holistische privacystrategie mogelijk te maken, waarbij inkomende gegevens alleen tot een profiel worden samengevoegd als de vereiste toestemming is verkregen. Dit vergroot de transparantie in de praktijken voor gegevensverzameling en de redenen waarom gegevens worden verwerkt, waardoor de toewijding van een merk aan de gegevensprivacy van zijn klanten wordt onderstreept.

Inzicht in grote hoeveelheden gegevens. SAP Customer Data Platform biedt krachtige segmentatie- en activiteitsindicatoren die in realtime worden berekend om een goed begrip te krijgen van de voorkeuren en het gedrag van klanten. Dit biedt een gegevensbasis voor publieksopbouw en activering die nodig is om relevante, gepersonaliseerde en omnichannel-engagementen te leveren. Door dit doelgroepbeheer te centraliseren, kunnen merken consistente ervaringen bieden in hun marketing-, personalisatie-, commerce-, service- en verkoopoplossingen, wat essentieel is voor een klantgerichte strategie.

Hyperpersonaliserende opdrachten op basis van een alomvattend beeld van de klant. SAP Customer Data Platform helpt om enorme hoeveelheden backoffice operationele data te verenigen met frontoffice en ervaringsdata. Dit voedt engagement-oplossingen in de hele organisatie met bruikbare, op toestemming gebaseerde klantinzichten in realtime, wat leidt tot relevante engagementen op het juiste moment en op de juiste plaats in het voorkeurskanaal en op de voorwaarden van de klant.

"Geen twee klanten zijn hetzelfde, en geen enkele klant is perfect voorspelbaar", zegt Trond Andersen, hoofd IT-strategie en -architectuur, Elkjøp Nordic AS, een van de grootste retailers van consumentenelektronica in de Scandinavische landen. “Met SAP Customer Data Platform is het mogelijk om een contextueel beeld van de klant te creëren en dit te koppelen aan een uniform profiel, om beter te anticiperen op hun wensen en behoeften wanneer ze deze uitdrukken. Dit zal de effectiviteit van onze betrokkenheid vergroten door middel van realtime gegevensbeheer, terwijl we er tegelijkertijd voor zorgen dat we de gegevens op een conforme en respectvolle manier behandelen."

Voortbouwen op een sterk fundament

SAP Customer Data Platform is gebouwd op het fundament van SAP Customer Data Cloud-oplossingen, die zijn gebaseerd op Gigya-technologie. SAP Customer Identity and Access Management en SAP Enterprise Consent and Preference Management-oplossingen zijn verweven om een veilig en compliant digitaal profiel te helpen garanderen. Het SAP Customer Data Platform dient als het bindweefsel van het realtime profiel en vormt de basis van een klantinzicht om relevante gesprekken te voeren wanneer de klant zich met het merk wil bezighouden.

"We hebben CDP niet uitgevonden, maar SAP Customer Data Platform opent het concept voor een nieuwe wereld van mogelijkheden", zei Bob Stutz, President van SAP Customer Experience. “SAP Customer Data Platform is een van de meest geavanceerde CDP's op bedrijfsniveau. Het kan echt gepersonaliseerde ervaringen bieden die anonieme gebruikers aanmoedigen tot bekende, loyale klanten via de voorkeurskanalen van de klant, waarbij enorme hoeveelheden frontoffice-, backoffice- en ervaringsgegevens worden verenigd zoals alleen SAP dat kan."

Terug naar nieuws overzicht
Cloud