Wouter Hoeffnagel - 04 november 2021

Juniper ondersteunt klanten met Juniper Support Insights

Juniper ondersteunt klanten met Juniper Support Insights image

Juniper Networks introduceert Juniper Support Insights. Deze oplossing voor technische ondersteuning maakt gebruik van artificial intelligence om te zorgen voor overzicht op, en inzicht in, alle oplossingen uit de Junos-reeks. Juniper Support Insights dient als pijler van de ‘experience-first network’ visie van Juniper en vult die aan met ondersteuning en beheer op basis van AI. De oplossing verbindt de netwerken van klanten met de cloud van Juniper en verbetert zo de operationele en netwerkefficiëntie.

“De inzet van data en automatisering brengt de klantenervaring naar een hoger plan. Juniper Support Insights vertegenwoordigt een belangrijke stap vooruit in de manier waarop we netwerkservices transformeren. De focus ligt daarbij op gepersonaliseerde, proactieve en voorspellende ervaringen op basis van AI en de cloud”, zegt Derrell James, de executive vice president van Juniper Global Services. “Met integraal overzicht en praktisch toepasbare inzichten maakt Juniper het eenvoudiger voor bedrijven, dienstverleners en partners om het beheer van hun netwerken te optimaliseren.”

Verbinden, verzamelen en beheren

Juniper Support Insights is ontwikkeld om tegemoet te komen aan de operationele en ondersteuningsbehoeften van enkele van Junipers grootste klanten. De door AI aangestuurde netwerkondersteuning maakt het eenvoudiger om de platforms van Junos (ACX Series, EX Series, MX Series, PTX Series, QFX Series en SRX Series) van klanten te verbinden met de cloud van Juniper, ongeacht de omvang en complexiteit van hun netwerk. Vervolgens kan snel data worden verzameld en afgezet tegen specifieke kennis over de Junos-oplossingen (bekende problemen, contractstatus, End of Life (EOL)-/End of Support (EOS)-status, knowledge bases en kwetsbaarheden). Op die manier kunnen organisaties over praktisch toepasbare inzichten beschikken.

Organisaties kunnen voor de connectiviteit en verzameling van data kiezen tussen de modi Device Direct to Cloud (DDC) en Device to Collector to Cloud (DCC). Die laatste voorziet in een volledig beheerde Lightweight Collector (LWC) met geautomatiseerde provisioning. Beide verbindingsmodellen maken gebruik van ingebouwde programmatuur. Dat betekent dat het niet nodig is om software op collectors of netwerkapparaten te installeren of upgraden.

Beveiliging en privacy

De databescherming, informatiebeveiliging en efficiëntie worden op peil gehouden door voor elk apparaat alleen de strikt benodigde informatie te verzamelen. Dankzij het gebruik van zero-Residual Footprint (ZRF)-functionaliteit en vluchtige IT-bronnen wordt data nergens permanent opgeslagen. Dit voorkomt datalekken. Er wordt in geen geval gebruikgemaakt van persoonlijk herleidbare informatie, en alle gegevensstromen worden versleuteld op basis van het Transport Layer Security (TLS)-protocol.

De oplossing is dynamisch schaalbaar. De DCC-modus van de Lightweight Collector is ontwikkeld voor het beheer van grootschalige netwerkomgevingen. Elke collector biedt ondersteuning voor 20.000 netwerkapparaten.

Portal voor praktisch toepasbare inzichten

Juniper Support Insights biedt toegang tot een veilig portal voor het beheer van de discovery en onboarding van apparaten. Dit portal voorziet daarnaast in operationele dashboards en rapportages. Het dashboard biedt een samenvatting van alle statusindicatoren en netwerk brede inzichten. Standaardrapporten bieden gedetailleerde analyses van de hardware- en software-inventaris, van het chassis en zendontvangers tot seriegeschakelde componenten, logische en fysieke interfaces, OS-versies en de EOL/EOS-status. Er zijn daarnaast rapporten op maat verkrijgbaar via het Juniper Advanced Care Services-team.

Juniper streeft ernaar om de klantenervaring te transformeren, zodat die een meer gepersonaliseerd, proactief en voorspellend karakter krijgt. Bestaande gebruikers van Juniper Care krijgen daarom automatisch het recht om gebruik te maken van Juniper Support Insights. Voor de activatie van de oplossing kunnen ze terecht bij het salesteam, de resident engineer of de servicemanager van Juniper met wie zij normaliter contact hebben.

Juniper Care

Juniper Care biedt daarnaast aanvullende ondersteuningstools, zoals een gepersonaliseerd selfserviceportal, een 24/7 beschikbare digitale assistent, service-API’s voor integratie met systemen van externe leveranciers, speciale ondersteuning voor overheidsinstellingen en hulp met contractverlengingen voor partners.

“IDC wijst op een fundamentele verschuiving op het gebied van levenscyclusdiensten voor netwerken: reactieve en handmatige processen worden ingeruild voor een meer flexibele, voorspellende en preventieve aanpak. Dit wordt enerzijds ingegeven door de sleutelrol die netwerkoplossingen spelen in de digitale wereld, waarin elke seconde aan downtime van invloed kan zijn op de klantenervaring, en anderzijds door de toenemende expertise op het gebied van AI en gegevensanalyse die door de populariteit van de cloud wordt bevorderd”, aldus Chris Barnard, vice president Infrastructure & Telecoms Europa.

Trend Micro BW BN week 10-11-13-14-2024 Copaco | BW 25 maart tm 31 maart 2024
Trend Micro BW BN week 10-11-13-14-2024

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!