Zoom maakt Zoom Contact Center beschikbaar in Europa

19-11-2022 | door: Redactie
Deel dit artikel:

Zoom maakt Zoom Contact Center beschikbaar in Europa

Zoom Video Communications lanceert Zoom Contact Center officieel in het VK en Ierland. De dienst is met Engelse taalinstellingen ook te gebruiken in Nederland. De omnichannel Contactcenter-as-a-Service (CCaaS) was voorheen alleen in de VS beschikbaar.

Zoom Contact Center helpt bedrijven hun klanten op snelle, accurate en persoonlijke wijze van dienst te zijn via diverse kanalen, waaronder voice, chat, sms en video. Daarnaast worden nieuwe features gelanceerd voor efficiëntere klantondersteuning en analytics. Op een later moment worden andere talen toegevoegd.

Visuele communicatie biedt volgens Zoom betere mogelijkheden voor een goede klantervaring via klantenservices. Volgens een recent wereldwijd onderzoek van Metrigy CX MetriCast helpt het ook de inkomsten, klantwaardering en de efficiëntie van servicemedewerkers te verhogen. Zoom Contact Center is opgebouwd rond videocommunicatie. Zo kunnen servicemedewerkers chats of telefoongesprekken gemakkelijk omzetten naar video voor meer persoonlijke communicatie.

Lagere werkdruk

Zoom Contact Center helpt om de werkdruk te verlagen op verschillende wijzen. Zo heeft het systeem de vertrouwde interface die gebruikers gewend zijn van Zoom Meetings, Zoom Phone en Zoom Team Chat. Hierdoor hoeven ze niet te leren omgaan met nieuwe software.

Wanneer het volume van hulpverzoeken hoog is, helpt Zoom Virtual Agent – een AI-gedreven chatbot – de druk te verlichten door klanten zelf de antwoorden te laten vinden die ze nodig hebben. Op basis van hun vragen, doorzoekt de Virtual Agent alle beschikbare FAQ's, kennisbanken en andere bedrijfsapplicaties om antwoorden te bieden. Vervolgens kan de chatbot zo nodig de gehele vraag- en chatgeschiedenis direct doorgeven aan een medewerker, zodat klanten niet in de herhaling hoeven te vallen.

Tools die verbinding makkelijker maken

Zoom Contact Center biedt tal van andere features die medewerkers ontlasten en klanten ondersteunen. Denk hierbij aan:

  • Een wachtruimte. De video-wachtruimte kan naar wens aangepast worden en content tonen zoals promotievideo’s, welkomstboodschappen, FAQ’s en andere nuttige informatie.
  • Routing van hulpverzoeken. Met behulp van routing op basis van vaardigheden kunnen contactcenters flows opstellen voor alle kanalen, om klanten in één keer aan de juiste medewerker te koppelen. Zo voorkom je dat hulpverzoeken continu worden overgedragen.
  • Integraties voor meer efficiëntie. Constant switchen tussen applicaties is frustrerend en inefficiënt. Dankzij integraties met populaire applicaties zoals Salesforce, Zendesk en ServiceNow kunnen medewerkers alle klantinteracties binnen Zoom Contact Center beheren. Met SDK's en API's kunnen IT-teams ook eenvoudig hun eigen integraties opzetten binnen hun eigen platform.
  • Data analytics. Zoom Contact Center biedt meer dan 25 typen logs, dashboards en rapportages voor het beheren, controleren en meten van productiviteit en serviceniveaus.

Zoom Contact Center is per direct te gebruiken in Nederland. De taal van Zoom Contact Center is vooralsnog in het Engels. Op een later moment worden nieuwe talen toegevoegd. De Zoom website is sinds deze maand ook beschikbaar in het Nederlands. Meer informatie over Zooms Contact Center is hier te vinden of in deze video.

Terug naar nieuws overzicht
Cloud