SAP reikt Best of Customer Success 2023 Awards uit
SAP reikte gisteren zijn Best of Customer Success Awards 2023 uit. De winnaars zijn klanten die het afgelopen jaar uitblonken in het plannen en uitvoeren van hun SAP-implementaties en daardoor meetbare voordelen hebben behaald. Hunkemöller, OCI en Versuni vielen in de prijzen.
De genomineerden werden verdeeld in twee categorieën. Projecten die een aanzienlijke invloed hebben gehad op de interne organisatie en op de medewerkers, werden ingedeeld in de categorie ‘Organizational Transformation'. Projecten die een aanzienlijke invloed hadden op de manier waarop het bedrijf opereert, namen deel aan de competitie in de categorie 'Business Transformation'. Tevens streden alle genomineerden mee om de People’s Choice Award.
Categorie Business Transformation
In de categorie Business Transformation ging de award naar lingeriemerk Hunkemöller en partner Expertum (zie hoofdfoto). Hunkemöller wilde zijn omnichannelstrategie uitbreiden met een on-site verkooptool die de klantbeleving in de winkel verbetert en de upsell verhoogt. Expertum ontwikkelde een app voor personeel en klanten die inmiddels succesvol draait op tablets in meer dan negenhonderd winkels.
Ze kwamen samen als winnaar uit de bus omdat de on-site verkooptool direct en zeer doelgericht een enorme impact heeft op de klanten van Hunkemöller.
De overige genomineerden in deze categorie waren:
- PVH, met partner Accenture: PVH biedt zijn Tommy Hilfiger- en Calvin Klein-producten via verschillende kanalen aan. Om de klant een echte omnichannelervaring te bieden, standaardiseerde het zijn transactieprocessen en vereenvoudigde het de organisatiestructuur.
- Riho, met partner NTT DATA Business Solutions: Riho wilde meer grip krijgen op de productie, voorraad en levertijden, waardoor zij klanten nog beter kunnen bedienen. De badkamerspecialist vond de oplossing in GROW with SAP voor de implementatie van cloud-ERP. Binnen tien seconden de actuele productieplanning voor een willekeurige locatie inzien? Dat is nu geen probleem meer.
- Unilever, met partner SAP: Unilever Home Care for Eastern Europe zag de vraag naar producten de afgelopen jaren aanzienlijk groeien. Om tegemoet te kunnen komen aan de toenemende vraag was een nieuw en volledig geautomatiseerd warehouse noodzakelijk. Unilever koos SAP S/4HANA EWM en de CPG Add-on als basis hiervoor.
Categorie Organizational Transformation
In de categorie Organizational Transformation was OCI samen met partner SAP de grote winnaar. OCI kreeg de Best of Customer Success Award voor de implementatie van SAP S/4HANA (OCI Fuse). Met deze implementatie realiseerde OCI één uniform platform voor het hele bedrijf, met één manier van werken en geüniformeerde processen. Het is de solide basis voor het bieden van de tools die de medewerkers nodig hebben om succesvol te zijn.
OCI sleepte de award in de wacht omdat ze een prachtig voorbeeld zijn van een transformatie die werd doorgevoerd in de gehele organisatie op verschillende niveaus, fases en Business Units met alle aandacht voor changemanagement.
De overige genomineerden in deze categorie waren:
- Aramco, met partner SAP: Aramco Europe, een overzees filiaal van een van ’s werelds grootste geïntegreerde energie- en chemiebedrijven, implementeerde SAP S/4HANA Public Cloud en verschillende SAP Ariba-oplossingen. Dankzij een hechte integratie worden leveranciers aangemaakt en beheerd in één uniforme oplossing.
- NS, met de partners McCoy, MyBrand en Conclusion: NS migreerde een versnipperd ERP-landschap naar één SAP S/4HANA-omgeving en legde daarmee de basis voor verdere innovatie. De volgende stap was het stroomlijnen van de inkoopprocessen met SAP Ariba.
- Versuni, met de partners TCS en McCoy: Winnaar van de People’s Choice Award.
People's Choice Award
De People’s Choice Award werd dit jaar voor het eerst uitgereikt. De aanwezigen stemden in meerderheid voor Versuni met partners Tata Consultancy Services (TCS) en McCoy.
Versuni werd geprezen omdat het zijn oude HR-platform in maar liefst 52 landen verving door SAP SuccessFactors. Niet minder dan vijftig losse applicaties werden vervangen. Na een traject van slechts tien maanden ging SAP SuccessFactors op 1 april 2023 in alle 52 landen tegelijkertijd live.