Witold Kepinski - 06 februari 2025

Corendon kiest voor Frontline Solutions en Genesys Cloud CX

Reisorganisatie Corendon zet een grote stap in de digitalisering van klantcontact en kiest voor Frontline Solutions als implementatiepartner van Genesys Cloud CX. Met deze samenwerking, inclusief integratie met Salesforce Service Cloud, wil Corendon de klantenservice efficiënter en innovatiever maken.

Corendon kiest voor Frontline Solutions en Genesys Cloud CX image

De afgelopen jaren is Corendon sterk gegroeid, wat ook heeft geleid tot een toename in klantcontact. Het bestaande systeem had onvoldoende mogelijkheden voor innovatie en integratie. De keuze voor Genesys Cloud CX biedt die opties wel. De koppeling met Salesforce zorgt er bovendien voor dat klantgegevens direct beschikbaar zijn, wat de snelheid en kwaliteit van de service verhoogt.

“Met deze overstap verbeteren we niet alleen het klantcontact, maar optimaliseren we ook interne processen met slimme automatiseringen,” zegt Erhan Sögüt, Director Digital Innovation bij Corendon. “Frontline Solutions is voor ons de ideale partner: lokaal, deskundig en innovatief.”

Ook Frontline Solutions is enthousiast over de samenwerking. Hans Reuver, algemeen directeur Frontline Solutions: “We zijn trots op het feit dat we voor een mooi merk als Corendon aan de slag kunnen. Het team van Corendon staat open voor innovatie. Ons team helpt graag om daar een succes van te maken.”

Salesforce

De reisaanbieder gaat optimaal gebruikmaken van alle functionaliteiten die Genesys CX Cloud heeft. Zo wil Corendon innovaties en verbeteringen doorvoeren aan de kant van klantcontact, zoals klantherkenning en het ontsluiten van reisinformatie vanuit Salesforce. Ook wil Corendon nieuwe kanalen en services aanbieden aan klanten. Denk daarbij aan diensten als WhatsApp, spraakgestuurde routering en selfservice.

Daarnaast wil Corendon interne processen optimaliseren met functionaliteiten zoals Workforce Management (WFM), geautomatiseerde Quality Monitoring, realtime vertalen en geautomatiseerd samenvatten van klantgesprekken. De integratie tussen Genesys CX Cloud en Salesforce moet ervoor zorgen dat medewerkers alle relevante informatie real time op één plek beschikbaar hebben. Ook kijkt Corendon met belangstelling naar de gamification-toepassingen binnen Genesys CX Cloud.

De implementatie is gestart en de nieuwe telefonieomgeving gaat naar verwachting op 1 maart live.

Avepoint Gold awards 03/02/2025 t/m 10/02/2025 BN + BW Axians 06/02/2025 t/m 13/02/2025 BN + BW
Avepoint Gold awards 03/02/2025 t/m 10/02/2025 BN + BW

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!